Marka Volkswagen wraz z dostawcami przygotowuje się intensywnie do rozpoczęcia produkcji Golfa nowej generacji. Członek Zarządu ds. Zaopatrzenia Ralf Brandstätter oraz Karlheinz Hell zarządzający rodziną modeli Golfa podczas spotkania „Golf 8 Supplier Summit” w Volkswagen Arena w Wolfsburgu podkreślili znaczenie nowej generacji Golfa dla marki Volkswagen i dla fabryki w Wolfsburgu. Jednocześnie przedstawiono zainteresowanym szanse i odpowiedzialność wynikające ze stałej współpracy.
W fabryce w Wolfsburgu powstaje dzisiaj każdego dnia ponad 2.000 samochodów z rodziny Golfa. Również w przyszłości pozostanie ona głównym miejscem produkcji tego kompaktowego modelu. Za 75 tygodni w zakładzie w Wolfsburgu, największej fabryce samochodów w Europie, z taśmy zjedzie Golf ósmej generacji. Model ten jest dzisiaj sprzedawany w 108 krajach i od 1974 roku znalazł już uznanie 34 milionów nabywców. Całkowite inwestycje Volkswagena w nowy model wynoszą 1,8 miliarda euro.
W obecności 180 najważniejszych menedżerów ze 120 firm produkujących na potrzeby motoryzacji Brandstätter stwierdził: „Wprowadzenie na rynek Golfa nowej generacji, obok aut z rodziny I.D., ma dla marki największe znaczenie strategiczne”. Po wybraniu firm dostawczych teraz rozpocznie się kolejna faza współpracy, mająca na celu zapewnienie niezakłóconego wprowadzenia samochodu na rynek. „Znajdujemy się w drugiej, decydującej połowie prac nad projektem” – powiedział Brandstätter.
W ramach „Value Sourcing” Volkswagen aktywnie włącza dostawców podzespołów w proces powstawania produktu już na wczesnym etapie prac. Rywalizując między sobą firmy wnoszą do projektu nowego auta swoje pomysły dotyczące rozwiązań technicznych.
Zarówno dla Volkswagena, jak i jego partnerów duże znaczenie ma fakt, że 80 procent firm dostarczających podzespoły współpracuje już w ramach umów przy produkcji aktualnego Golfa. Ralf Brandstätter stwierdził: „Jest to dowód dużej wzajemnej lojalności, fakt ten buduje między nami zaufanie i pozwala bezpiecznie planować realizację projektu”.
Najważniejszą rolę w pracach nad nowym Golfem pełni Karlheinz Hell, szef największego działu – modeli o kompaktowych rozmiarach, których w 2017 roku wyprodukowano 3,4 miliona. Hell, w wypadku nowego Golfa, odpowiada za jak najlepszą współpracę wszystkich działów oraz za końcowy efekt.
Nowy Golf, tak jak jego poprzednie generacje, będzie spełniał wymagania klientów w zakresie stylistyki, oszczędności silników, emisji CO2, komfortu i niezawodności. Karlheinz Hell powiedział: „Następny Golf wprowadzi Volkswagena w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma stały kontakt z Internetem, a dzięki swojemu cyfrowemu wnętrzu i systemom asystującym będzie wyznaczał standardy w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa”.
Źródło: Volkswagen