Volkswagen obniżył cenę elektrycznego up!a

Dostępny od końca 2013 roku e-up! wciąż jest jednym z najbardziej wydajnych samochodów elektrycznych oferowanych na rynku. Teraz, po obniżeniu ceny o aż 15.400 zł, również jednym z najtańszych. Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom, których zadaniem jest zmniejszenie poboru energii, elektryczny e-up! obchodzi się z nią w sposób wyjątkowo oszczędny. Średnie zapotrzebowanie na energię wynosi zaledwie 14,6 kWh na 100 km wg normy WLTP. Przy średniej cenie energii elektrycznej, wynoszącej 55 groszy za 1 kWh, koszt przejechania 100 km wynosi jedynie 8,03 zł.

• e-up! z ceną 101.790 zł należy do najtańszych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku

• Wyposażenie seryjne e-up!a obejmuje m.in. systemy poprawiające bezpieczeństwo i automatyczną klimatyzację

• 82-konny silnik zapewnia autu dobrą dynamikę w mieście

• Już w tym roku zadebiutuje pierwszy model z nowej rodziny aut elektrycznych – kompaktowy ID.

Wysoka wydajność e-up!a to efekt, między innymi, bardzo dobrej aerodynamiki ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym jedynie 0,308 oraz zoptymalizowanego oporu toczenia i systemu rekuperacji o wysokiej skuteczności. Do napędu auta służy silnik elektryczny o mocy 60 kW (82 KM), który energię czerpie z baterii litowo-jonowej umieszczonej w podłodze między osiami samochodu. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni.

Zasięg e-up!a – w zależności od stylu jazdy – wynosi między 120 a 160 kilometrów. Według nowej normy WLTP zasięg w cyklu mieszanym określono na 134 km. Szczególnie w mieście i dla większości osób dojeżdżających do pracy jest on wystarczający. Z danych statystycznych wynika, że – na przykład w Niemczech – prawie 80 procent kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów. Na zasięg e-up!a spory wpływ może mieć kierowca, który do wyboru ma aż pięć stopni rekuperacji. W najmocniejszym do poruszania się e-up!em wystarcza jeden pedał – hamowanie po odjęciu pedału przyspieszenia jest na tyle mocne, że przewidujący kierowcy praktycznie nie muszą korzystać z pedału hamulca, aby zatrzymać samochód. Do 60 km/h miejski elektryczny Volkswagen przyspiesza w 4,9 sekundy. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 130 km/h, aby nie miała ona zbyt dużego wpływu na zasięg.

Z wykorzystaniem Wallboxa lub ładowarki typu Carport, o prądzie ładowania o mocy 3,6 kW, czas ładowania baterii wynosi sześć godzin. e-up! jest również przystosowany do ładowania prądem stałym (DC) przez złącze CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ładowania prądem o mocy 40 kW ładują baterię do 80 procent w ciągu zaledwie 30 minut.

Volkswagen e-up! jest zarówno jednym z najtańszych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku, jak i jednym z najtańszych w eksploatacji. Nie tylko z uwagi na bardzo niski koszt przejechania 100 km, ale również ze względu na darmowy pakiet przeglądów. Dzięki temu przez 48 miesięcy lub do przebiegu 120 tys. km nabywcy nie ponoszą kosztów obowiązkowych przeglądów serwisowych elektrycznego miejskiego up!a.

„Samochody elektryczne tanieją i ten trend będzie się utrzymywał. Doskonałym przykładem jest elektryczny up!, który dziś kosztuje ponad 15.000 zł mniej niż w minionym roku. Podobnie będzie z autami z wyższych segmentów. Kompaktowy model ID. – samochód elektryczny nowej generacji, który zadebiutuje w drugiej połowie tego roku, mimo bardziej pojemnej baterii będzie zdecydowanie tańszy od obecnego e-Golfa. Volkswagen zamierza sprzedawać samochody elektryczne milionom osób, a nie tylko milionerom. Atrakcyjna oferta, niskie koszty eksploatacji i rozwijająca się infrastruktura przyczynią się do realizacji tego planu.” – skomentował Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen.

Dzięki modelom z rodziny ID. Volkswagen w pełni wykorzysta możliwości, które samochody elektryczne potrafią zapewnić pod względem zasięgu, przestronności wnętrza i dynamiki jazdy. Oferta będzie na tyle atrakcyjna, że – według założeń Volkswagena – roczna sprzedaż modeli z rodziny ID. przekroczy milion egzemplarzy już w 2025 roku.

Źródło: www.mototarget.pl