Volkswagen Amarok: pick-up z Hanoweru

W maju 2012 r. koncern Volkswagen ogłosił, że fabryka w Hanowerze będzie produkować egzemplarze modelu Amarok, przeznaczone na rynek rosyjski i europejski. Teraz poznaliśmy zmiany, które dotkną tego niemieckiego pick-upa w roku 2013.
Po pierwsze, ulepszono 2 litrowy silnik BiTurbo TDI w wersji z manualną skrzynią biegów. Teraz wytwarza on 177 KM, o 16 koni więcej niż dotychczas. Oznacza to, że silnik ten ma te same osiągi niezależnie od skrzyni biegów. Jednocześnie VW zaznaczył, że nie zmienia to zużycia paliwa czy emisji CO2.
Co więcej, wcześniej zastosowana tylko w wersji z automatem technologia BlueMotion (obejmująca m.in. system start/stop czy hamowanie odzyskowe) jest teraz również dostępna w wersjach z ręczną skrzynią biegów, o mocach 121 KM i 177 KM. Dzięki jej zastosowaniu Amarok spala do 0,5 litra mniej na 100 km – wersja z napędem na tył i silnikiem 121 KM na przykład spala 6,8 l/100 km.
(fot. zdjęcie producenta)
Amarok w wersji na cztery koła może ciągnąć przyczepy o wadze do 3 ton – w wersji z ręczną skrzynią – lub do 3,2 tony, w wersji z automatem. Dodatkowo, nowa klapa tylna może przewozić do 200 kg.
Volkswagen dodał też parę nowości do wyposażenia Amaroka, takich, jak system ParkPilot w wersjach Trendline i Highline czy opcjonalny pakiet Light and Sight, w którego skład wchodzi wykrywacz deszczu, automatyczną kontrolę świateł i automatyczne lusterka chroniące przed rażącymi błyskami.
Ceny modelu Amarok zaczynają się od 19 835 euro za wersję 121-konną z pojedynczą kabiną, i od 22 610 euro za wersję z tym samym silnikiem, ale z kabiną podwójną.
wp.pl/ml