Ursus, znany z produkcji ciągników, na targach Hannover Messe pokazał prototyp elektrycznego samochodu dostawczego. Polska jest w tym roku krajem partnerskim tej technologicznej wystawy.
Jak informuje prezes firmy Karol Zarajczyk pojazd będzie można oglądać od pierwszego dnia targów. Samochód o ładowności do 3,5 tony jest elektryczny. Prezes Zarajczyk chce jak najszybciej uzyskać homologację dla samochodu i wprowadzić go do produkcji. Liczy na to, że w przyszłym roku będzie on dostępny w sprzedaży.
Jak dodaje rozmówca IAR, pojazd będzie przeznaczony głównie do jazdy miejskiej. Głównymi odbiorcami mogą być firmy pocztowe i kurierskie. Prezes Ursusa wyjaśnia, że coraz większe ograniczenia w poruszania się po miastach dla samochodów z silnikami diesla będą sprzyjać elektrycznemu pojazdowi.
Według danych za ubiegły rok niemiecka gospodarka była odbiorcą 27 procent polskiego eksportu. Obroty handlowe między tymi krajami zwiększyły się o ponad 3 procent i sięgnęły ponad 50 miliardów euro.
Wartość wyeksportowanych przez Polskę do Niemiec towarów była około 8 miliardów 400 milionów euro wyższa niż wartość importu!
Poza Ursusem swoje dokonania na targach w Hanowerze zaprezentuje około 200 firm znad Wisły.
Ponad dwuminutowy spot przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju i Agencję Rozwoju Przemysłu ma podczas rozpoczynających się targów przemysłowych w Hanowerze przybliżać polskie sukcesy w zakresie nowych technologii. Prezentuje on osiem firm, wykorzystujących m.in. energię odnawialną.
Spot rozpoczyna scena na Politechnice Warszawskiej, pokazująca studentów dyskutujących o nowych technologiach. Jak podkreślają autorzy materiału to nie przypadek – bo właśnie kształcenie specjalistów, badania, otwartość na nowe dziedziny – czyli kapitał ludzki jest podstawą każdej innowacji.
Następnie zaprezentowano różne sektory polskiej gospodarki. Na poszczególnych ujęciach przedstawiono i krótko opisano produkty, wyróżniające je cechy, ich zastosowanie, jak i producentów.
Na filmie można m.in. zobaczyć detektory podczerwieni Vigo System wykorzystywane w medycynie, technice wojskowej i pracach badawczych, a także systemy informatyczne i inżynierskie tworzone przez Transition Technologies. Zaprezentowano też kask i okulary wirtualnej rzeczywistości, podkreślając, że uchwycone przez nie obrazy można drukować w 3D. W tej części materiału prezentowana jest firma Zortrax, producent systemu do druku 3D.
Spot ma przedstawiać rozwój oparty na nowoczesnych technologiach, z wykorzystaniem m.in. energii odnawialnej. Duża jego część poświęcona jest m.in. polskim pojazdom elektrycznym i panelom fotowoltaicznym stosowanym do ocieplania budynków.
W materiale można zobaczyć autobusy firmy Solaris, w tym uznany za najlepszy autobus miejski 2017 r. Solaris Urbino 12 electric. Pokazane zostały też dwa ciągniki Ursusa – m.in. największy model; oraz pojazdy elektryczne Melex.
Autorzy materiału prezentują także firmę ML System specjalizującą się w panelach fotowoltaicznych, które dzięki wykorzystaniu energii słonecznej ocieplają budynki.
„Zaufaj jakości i przekraczaj granice. Smart means Poland” – spot kończą ujęcia panoramy PKN Orlen – jak podkreślają autorzy materiału – lidera wśród przedsiębiorstw petrochemicznych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Źródło: Interia.pl