Przedsiębiorca British Automotive Polska S.A z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach Discovery Sport z roku modelowego 2107 oraz Range Rover Evoque, z roku modelowego 2016-2017, wiązka elektryczna silnika mogła zostać poprowadzona w nieprawidłowy sposób i tym samym być podatną na przetarcia o wspornik znajdujący się pod maską. W rezultacie przetarcia wiązki może wystąpić problem z prawidłowym funkcjonowaniem systemów pojazdu (np. utrata wspomagania kierownicy, samoczynne wyłączenie się silnika bez wcześniejszego ostrzeżenia), jak również istnieje ryzyko zapłonu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 30 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że samochody zidentyfikowane po numerze VIN zostaną sprawdzone podczas wizyt w serwisie. Naprawa będzie polegała na sprawdzeniu ułożenia wiązki, prawidłowym jej ułożeniu oraz wymianie wiązki, jeżeli będzie to konieczne.
Informacji związanych z kampanią udziela Dział Obsługi Posprzedażnej British Automotive Polska S.A. (adres: ul. Szyszkowa 35/37 Warszawa; tel. +22 35 43 430).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl