Przedsiębiorca BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki BMW 3 (E46), wyprodukowane w Niemczech, w okresie od stycznia 2001 roku do marca 2003 roku, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach marki BMW 3 (E46) mogły zostać zainstalowane wadliwie wyprodukowane poduszki powietrzne po stronie pasażera. W razie wypadku poduszka może nie otworzyć się w pełni lub może dojść do przerwania metalowej osłony generatora gazu.
Przedsiębiorca poinformuje pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o możliwości wystąpienia usterki oraz zaprosi do punktu serwisowego w celu profilaktycznej wymiany modułu powietrznej pasażera.
Informacji związanych z kampanią serwisową udzielają dystrybutorzy i serwisy samochodów BMW, których dane kontaktowe są dostępne na stronie internetowej www.bmw.pl lub BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: al. Armii Ludowej 26, 00-609 Warszawa, tel. 22 579 88 00, fax. 22 579 88 02).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji serwisowych ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.