LG Energy Solution i Impact Clean Power Technology (ICPT) podpisali umowę dotyczącą dostaw baterii litowo-jonowych do zastosowań w autobusach elektrycznych. Umowa będzie obowiązywała przez trzy lata i jak twierdzi LG w komunikacie – ma sprawić, że Polska stanie się centrum kompleksowego europejskiego łańcucha dostaw dla elektrycznego transportu publicznego. Jednym z pierwszych klientów będzie Solaris.
Koreański gigant w Polsce twierdzi, że w ciągu najbliższych trzech lat dostarczy około 200 000 jednostek modułów baterii wyprodukowanych w swoim zakładzie pod Wrocławiem do GigafactoryX w Pruszkowie, gdzie zostaną zmontowane w paczki baterii i systemy. Taka ilość jednostek modułowych baterii wystarczy do produkcji niemal 3 000 dużych elektrycznych pojazdów komercyjnych.
Podkreślono również, że cały proces, począwszy od produkcji baterii, aż do produkcji elektrycznych autobusów, będzie odbywał się w Polsce. Obie firmy traktują to osiągnięcie jako ważny kamień milowy dla obu firm w dalszym rozwoju zrównoważonych napędów elektrycznych w wymagającym sektorze pojazdów komercyjnych, Uważają też, że w pełni polski proces przyczynia się do stworzenia nowego łańcucha dostaw dla europejskiego systemu publicznego transportu elektrycznego.
„Nasze partnerstwo z ICPT, zaufanym dostawcą systemów akumulatorów do transportu publicznego, daje nam możliwość wprowadzenia unikalnej technologii baterii na szybko rozwijający się europejski rynek pojazdów komercyjnych” – mówi Seungtaek Hong, kierownik Departamentu Marketingu Zaawansowanych Baterii Samochodowych w LG Energy Solution, w komunikacie prasowym. „Wykorzystując nasz podwrocławski zakład, który jest największą fabryką produkującą baterie EV w Europie, zobowiązujemy się do ustanowienia solidnego łańcucha dostaw w Europie i przyspieszenia przejścia Starego Kontynentu na zrównoważoną mobilność.”
LG Energy Solution twierdzi, że umowa ta jest także ważnym kamieniem milowym dla obu firm, jeśli chodzi o ugruntowanie technologicznego przywództwa w bardzo wymagającej branży pojazdów komercyjnych. Baterie – do takich pojazdów jak autobusy elektryczne – muszą wytrzymać znacznie większy przepływ energii, nawet 11 razy większy niż w przypadku samochodów osobowych, dlatego LG Energy Solution zastosuje do swoich baterii chemię NCM, aby zwiększyć ich żywotność i zasięg jazdy, podkreśla LG Energy Solution.
„Partnerstwo z LG Energy Solution wzmocni naszą wiodącą ofertę baterii na rynku autobusów” – mówi Bartek Kras, wiceprezes Impact, w komunikacie prasowym. „Razem jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom niezrównane rozwiązania, specjalnie dostosowane do wymagających warunków tego rynku. Biorąc pod uwagę silny wzrost popytu na całym świecie, jest to istotny plus na rynku. Możemy w ten sposób zaoferować zarówno naszym obecnym, jak i nowym klientom najwyższą jakość i pewne dostawy.”
LG Energy Solution Wrocław jest największym producentem baterii litowo-jonowych w Europie dla branży motoryzacyjnej. Zakład zlokalizowany jest w Biskupicach Podgórnych i obecnie ma moc 70 GWh. Firma podkreśla, że zakład produkuje wszystkie komponenty baterii, aż po produkt gotowy do montażu w samochodzie.