Toyota Motor North America otworzyła nową siedzibę główną w Plano w Teksasie. Kompleks otrzymał platynowy certyfikat od U.S. Green Building Council za ekologiczne rozwiązania i korzystanie wyłącznie z energii odnawialnej.
Trzy lata temu Toyota ogłosiła inicjatywę „One Toyota”, której celem była lepsza koordynacja działań firmy w Ameryce Północnej. Do tego celu miało doprowadzić m.in. zebranie najlepszych inżynierów oraz specjalistów od sprzedaży, marketingu, finansów i działań korporacyjnych w jednym miejscu. Dlatego Toyota zainwestowała miliard dolarów w nową siedzibę główną w Plano w Teksasie. Kampus zajmuje powierzchnię 100 akrów. Pracują w nim tysiące specjalistów Toyoty, którzy przenieśli się do Teksasu z Kalifornii i Kentucky.
60 lat Toyoty w USA
W tym roku Toyota obchodzi 60-lecie swojej działalności w USA. Przez 6 dekad firma na dobre wrosła w amerykański rynek i współtworzy kulturę korporacyjną tego kraju. Obecność Toyoty w Ameryce to 23,4 mld bezpośrednich inwestycji, 10 fabryk w różnych stanach, niemal 1500 salonów sprzedaży marek Toyota i Lexus oraz 136 000 pracowników koncernu i sieci dilerskiej.
Nowa siedziba to tylko część pięcioletniego planu inwestycji Toyoty w USA o wartości 10 mld dolarów, który obejmuje także modernizację fabryk Toyoty zgodnie z zasadami Toyota New Global Architecture. Pierwszym samochodem produkowanym w USA według tej architektury jest Toyota Camry 8. generacji.
W nowej siedzibie głównej Toyoty znajdzie pracę 4000 osób. Do pracowników, którzy przenieśli się z dotychczasowych biurowców firmy dołączy 1000 nowych członków zespołu, przede wszystkim z Teksasu. Toyota zapełniła już 75% nowych miejsc pracy.
„Otwarcie nowej siedziby w Plano to wyjątkowy krok w 60-letniej historii Toyoty w USA” – powiedział Jim Lentz, CEO Toyota Motor North America. – „Nowy zespół będzie się składał ze specjalistów z 4 różnych ośrodków. Jesteśmy przekonani, że praca pod jednym dachem wzmocni współpracę, innowacyjność i przyspieszy podejmowanie decyzji”.
Ekologiczne budownictwo
Nowy kampus Toyoty składa się z 7 budynków, zaprojektowanych w taki sposób, aby ułatwić kontakty i wzmocnić innowacyjność. W nowoczesnym kompleksie nie mogło także zabraknąć miejsc do rekreacji i sportu. To co wyróżnia ten ośrodek na tle biurowców na całym świecie, to standardy ekologiczne, dzięki którym nowa siedziba Toyoty uzyskała od U.S. Green Building Council certyfikat LEED Platinum. Amerykańska Rada Ekologicznego Budownictwa doceniła kompleks za projekt terenów zielonych uwzględniający naturalny ekosystem, system zbierania deszczówki o pojemności 1,5 mln litrów, zespół 20 000 paneli słonecznych dostarczających 8,79 megawata energii oraz wykorzystanie wyłącznie energii odnawialnej – zarówno z własnych paneli, jak i z lokalnych elektrowni wiatrowych.
Źródło: www.mototarget.pl