Toyota obniża prognozy dotyczące sprzedaży aut elektrycznych, wodór niezauważalny. Rekordowe wzrosty gdzie indziej

Toyota koryguje prognozy, elektryki jeszcze nie teraz, wodoru praktycznie w ogóle nie ma

Toyota zakłada, że w tym roku rozliczeniowym sprzeda w sumie 9,6 miliona samochodów, 10,4 miliona wraz z Lexusem, w tym zaledwie 123 000 aut elektrycznych. Poprzednie prognozy mówiły o 202 000 elektryków, mamy więc solidne cięcia w tym segmencie mimo prognozowanego wzrostu całości. Cytowany przez portal Electrek główny dyrektor finansowy koncernu mówi, że korekta jest efektem rosnącej wojny cenowej w Chinach (źródło).

Skupienie się na napędach spalinowych, „oparcie się na hybrydowym dziedzictwie”, ma być jednym ze sposobów producenta na uniknięcie udziału w konkurowaniu ceną w Państwie Środka. Bo ceny już przycięto i, żeby obniżyć koszty, zwolniono też część załogi zatrudnionej w ramach joint-venture z GAC. Chiny generują dziś Toyocie 20 procent całkowitej sprzedaży, więcej niż Japonia (14 procent) czy Europa (11 procent) i mniej tylko niż Ameryka Północna (25 procent). Hybrydy odpowiadają za 28 procent wolumenu aut, 70 procent stanowią samochody spalinowe, hybrydy plug-in, elektryki i auta wodorowe stanowią resztę (2 procent; źródło).

Japoński producent nie liczy na szczególny rozwój napędów wodorowych. Dotychczasowa prognoza mówiła o sprzedaży na poziomie 8 000 samochodów FCEV przez cały rok, jednak tutaj również doszło do korekty: samochody zasilane ogniwami paliwowymi przez cały rok rozliczeniowy mają się sprzedać w liczbie 5 000 egzemplarzy, co stanowi 4,1 procent prognozy dla elektryków. W porównaniu do roku rozliczeniowego 2022 auta wodorowe mają zaliczyć wzrost o 67 procent (3 000 -> 5 000 egz.), podczas gdy elektryki powinny wygenerować wzrost o 224 procent (38 000 -> 123 000 egz.).

Nota od redakcji Elektrowozu: to niesamowite, że segment aut elektrycznych rośnie Toyocie trzycyfrowo właściwie sam z siebie, podczas gdy samochody wodorowe jakoś nie mogą się rozpędzić. Jeszcze bardziej intrygujące jest to, że podczas Japan Mobility Show 2023 na scenie obok prezesa Toyoty stały wyłącznie pojazdy elektryczne 🙂

Źródło: https://elektrowoz.pl/