Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną w zestawieniu BrandZ

Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie najcenniejszych marek motoryzacyjnychw rankingu BrandZ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Jej wartoścć wyceniono na 28,9 mld dolarów.

Zestawienie ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się najlepsza wśród marek motoryzacyjnych już 8 razy. W obecnym rankingu Toyota zostawiła w tyle innych producentów aut i zajęła 30 miejsce wśród wszystkich marek świata (wśród których prym wiodą m.in. Apple, Google czy Facebook). W uzasadnieniu podano, że na tak wysoką pozycję wpłynęły innowacyjność, szeroko zakrojone badania nad nowymi technologiami, odważna polityka, wysoka jakość produktów oraz duży wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej mobilności.

Kolejne miejsca wśród marek motoryzacyjnych zajęły BMW z wartością 26,349 mld dolarów (34 miejsce w „generalce”), Mercedes-Benz z wartością 21,786 mld dolarów (43), Honda z wartością 13,332 mld dolarów (78), Ford z wartością 13,106 mld dolarów (80) i Nissan z wartością 11,411 mld dolarów (93). Z 11 na 10 miejsce wśród motomarek awansował należący do Toyoty Lexus, którego wyceniono na 4,3 mld dolarów.

BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands zmierzyło postrzeganie marki na podstawie wywiadów z ok. 2 mln konsumentów w 30 krajach, którzy podzielili się opinią na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczonego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 r. koncern zwiększył sprzedaż o 2,5 proc. do poziomu 10,2 mln aut. W ubiegłym roku na rynek firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny pojazd na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Sedan jest już dostępny w Japonii, zaś na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie br. Koncern jest też wiodącym producentem hybryd – obecnie kierowcy w Europie mogą wybierać spośród 15 modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa.

Źródło: Toyota

ll/moto.wp.pl