Toyota po raz 21. z rzędu jest liderem sektora motoryzacyjnego w rankingu najbardziej cenionych marek na świecie, przygotowanym przez firmę Interbrand. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2024 firma została wyceniona na 72,8 miliarda dolarów, odnotowując aż 13% wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Toyota w ogólnym rankingu zajęła szóste miejsce.
Prestiżowy ranking Best Global Brands od 25 lat określa rynkową wartość największych firm na świecie. Od 21 lat Toyota zajmuje pierwszą pozycję wśród marek z sektora motoryzacyjnego. W ogólnym rankingu, tak jak przed rokiem, została sklasyfikowana na szóstej lokacie. W tym roku japońska firma została także zaliczona do grona tych, które rozwijają się najszybciej. Jej tegoroczna wycena sięgnęła 72,8 miliarda dolarów, czyli aż o 13% więcej niż w roku poprzednim. To największa zmiana na plus spośród firm plasujących się w czołowej dziesiątce zestawienia.
Toyota jest od czterech lat największym producentem samochodów na świecie, dostarczając auta klientom w ponad 170 krajach i regionach. W 2023 roku na całym świecie koncern sprzedał ponad 11,2 miliona samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, poprawiając wynik z 2022 roku o 7,2%. Ponad 10 milionów sprzedanych aut marki Toyota potwierdza jej globalną siłę.
Eksperci firmy Interbrand podkreślają, że za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana globalnie gama modelowa, szeroki wybór wersji i rodzajów napędów, w tym oszczędnych i trwałych napędów zelektryfikowanych, które pomagają obniżyć emisje CO2.
Dzięki szeroko zakrojonym pracom badawczo-rozwojowym Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Marka konsekwentnie poszerza gamę zelektryfikowanych samochodów oraz równolegle rozwija wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów, a także na szeroką skalę inwestuje w technologie wodorowe. Globalną pozycję marki Toyota budują również sukcesy w motorsporcie, takie jak zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, gdzie rywalizują wyczynowe auta hybrydowe. Wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 27 milionów zelektryfikowanych aut.
Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na: https://interbrand.com/best-global-brands/
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 |
Marka |
Wartość marki (mld USD) |
6 |
Toyota |
72,8 |
8 |
Mercedes-Benz |
58,9 |
10 |
BMW |
52,0 |
12 |
Tesla |
45,5 |
26 |
Honda |
26,7 |
30 |
Hyundai |
23,0 |
43 |
Porsche |
17,4 |
45 |
Audi |
17,3 |
49 |
Volkswagen |
16,5 |
56 |
Ford |
14,4 |
Najbardziej wartościowe marki na świecie według raportu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand
Miejsce |
Marka |
Sektor |
Wartość marki (mld USD) |
1 |
Apple |
Technologie |
488,9 |
2 |
Microsoft |
Technologie |
352,5 |
3 |
Amazon |
Sprzedaż |
298,1 |
4 |
|
Technologie |
291,3 |
5 |
Samsung |
Technologie |
100,8 |
6 |
Toyota |
Motoryzacja |
72,8 |
7 |
Coca-Cola |
Napoje |
61,2 |
8 |
Mercedes |
Motoryzacja |
58,9 |
9 |
McDonald’s |
Spożywczy |
53,0 |
10 |
BMW |
Motoryzacja |
52,0 |
Źródło: www.toyotanews.eu