Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną w rankingu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand

Toyota po raz 21. z rzędu jest liderem sektora motoryzacyjnego w rankingu najbardziej cenionych marek na świecie, przygotowanym przez firmę Interbrand. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2024 firma została wyceniona na 72,8 miliarda dolarów, odnotowując aż 13% wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Toyota w ogólnym rankingu zajęła szóste miejsce.

Prestiżowy ranking Best Global Brands od 25 lat określa rynkową wartość największych firm na świecie. Od 21 lat Toyota zajmuje pierwszą pozycję wśród marek z sektora motoryzacyjnego. W ogólnym rankingu, tak jak przed rokiem, została sklasyfikowana na szóstej lokacie. W tym roku japońska firma została także zaliczona do grona tych, które rozwijają się najszybciej. Jej tegoroczna wycena sięgnęła 72,8 miliarda dolarów, czyli aż o 13% więcej niż w roku poprzednim. To największa zmiana na plus spośród firm plasujących się w czołowej dziesiątce zestawienia.

Toyota jest od czterech lat największym producentem samochodów na świecie, dostarczając auta klientom w ponad 170 krajach i regionach. W 2023 roku na całym świecie koncern sprzedał ponad 11,2 miliona samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, poprawiając wynik z 2022 roku o 7,2%. Ponad 10 milionów sprzedanych aut marki Toyota potwierdza jej globalną siłę.

Eksperci firmy Interbrand podkreślają, że za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana globalnie gama modelowa, szeroki wybór wersji i rodzajów napędów, w tym oszczędnych i trwałych napędów zelektryfikowanych, które pomagają obniżyć emisje CO2.

Dzięki szeroko zakrojonym pracom badawczo-rozwojowym Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Marka konsekwentnie poszerza gamę zelektryfikowanych samochodów oraz równolegle rozwija wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów, a także na szeroką skalę inwestuje w technologie wodorowe. Globalną pozycję marki Toyota budują również sukcesy w motorsporcie, takie jak zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, gdzie rywalizują wyczynowe auta hybrydowe. Wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 27 milionów zelektryfikowanych aut.

Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na:  https://interbrand.com/best-global-brands/

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand

Miejsce w Top 100

Marka

Wartość marki

(mld USD)

6

Toyota

72,8

8

Mercedes-Benz

58,9

10

BMW

52,0

12

Tesla

45,5

26

Honda

26,7

30

Hyundai

23,0

43

Porsche

17,4

45

Audi

17,3

49

Volkswagen

16,5

56

Ford

14,4

Najbardziej wartościowe marki na świecie według raportu Best Global Brands 2024 firmy Interbrand

 

Miejsce

Marka

Sektor

Wartość marki

(mld USD)

1

Apple

Technologie

488,9

2

Microsoft

Technologie

352,5

3

Amazon

Sprzedaż

298,1

4

Google

Technologie

291,3

5

Samsung

Technologie

100,8

6

Toyota

Motoryzacja

72,8

7

Coca-Cola

Napoje

61,2

8

Mercedes

Motoryzacja

58,9

9

McDonald’s

Spożywczy

53,0

10

BMW

Motoryzacja

52,0

Źródło: www.toyotanews.eu