Toyota inwestuje w sztuczną inteligencję i robotykę

Toyota przeznaczy w ciągu 5 lat miliard dolarów na uruchomienie firmy Toyota Research Institute (TRI), zajmującej się prowadzeniem badań nad sztuczną inteligencją oraz robotyką. Japoński producent podkreśla, że tego rodzaju inwestycja pozytywnie wpłynie na przemysł.

Główna siedziba TRI będzie się znajdowała w Krzemowej Dolinie, w pobliżu Uniwersytetu Stanforda w Palo Alto, w Kalifornii. Drugi kompleks znajdzie się w okolicy Massachusetts Institute of Technology (MIT) w Cambridge, Massachusetts. Firma rozpocznie działalność w styczniu 2016 roku.

Według Toyoty sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał dla dalszego rozwoju przemysłu, a także dla tworzenia nowych gałęzi biznesu. Dlatego firma uruchamia nową inwestycję wartą miliard dolarów. W jej ramach powstaną dwa zespoły w dwóch kluczowych dla rozwoju nauki i technologii lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo Toyota przeznaczy w ciągu 5 lat 50 milionów dolarów na uruchomienie centrów badawczych na Massachusetts Institute of Technology oraz na Uniwersytecie Stanforda. Oba ośrodki będą prowadziły badania podstawowe nad sztuczną inteligencją.

Zadaniem Toyota Research Institute będzie wdrażanie wyników badań podstawowych prowadzonych na obu partnerskich uczelniach oraz rozwój produktów. Jego podstawową misją jest przyspieszenie badań nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji i wielkich zbiorów danych, które pomogą rozwiązać stojące przez współczesnymi społeczeństwami wyzwania przyszłości. Wszystko po to, aby każdy mógł żyć bezpieczniej, cieszyć się większą wolnością i swobodą poruszania się.

CEO nowego przedsiębiorstwa, a także głównym doradcą technicznym Toyoty będzie dr Gill Pratt, specjalista w dziedzinie robotyki i sztucznej inteligencji. TRI zatrudni wiodących naukowców i inżynierów, łącznie około 200 osób.

Jak powiedział dr Pratt, przed TRI stoją trzy podstawowe cele:

  • Poprawić bezpieczeństwo na drogach, poprzez systematyczne zmniejszanie prawdopodobieństwa wypadku,
  • Umożliwić prowadzenie samochodu każdemu, bez względu na stopień sprawności kierowcy,
  • Wykorzystać technologie Toyoty opracowywane na potrzeby transportu także w urządzeniach domowych, aby wesprzeć seniorów w samodzielnym funkcjonowaniu.

– Planujemy także stosować wyniki naszej pracy szerzej, na przykład w zwiększaniu wydajności produkcji oraz w rozwoju badań naukowych nad materiałami – kometuje na koniec dr Pratt.

Źródło: Toyota, Mototarget.pl

Magazyn Przemysłowy, Autor: (RO)