Jak wynika z raportu Interbrand „Best Global Brands 2013”, Toyota po raz kolejny z rzędu została uznana najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie. Z wartością 35,4 mld USD Toyota znalazła się także na 10. miejscu najcenniejszych globalnych marek (pierwsza trójka to: Apple /98,3 mld USD, Google / 93,3 mld USD i Coca-Cola / 79,2 mld USD).
2013 jest kolejnym z rzędu rokiem, w którym Toyota pozostaje najcenniejszą marką motoryzacyjną. Jej wartość wzrosła względem zeszłego roku o 17%, do poziomu 35,4 mld USD. Za Toyotą w zestawieniu najbardziej wartościowych moto-marek uplasowały się: Mercedes (31,9 mld USD /+6%), BMW (31,8 mld USD /+10%), Honda (18,5 mld USD /+7%), Volkswagen (11,1 mld USD /+20%), Ford (9,2 mld USD /+15%), Hyundai (9 mld USD /+20%) i Audi (7,7 mld USD /+8%). W pierwszej setce najcenniejszych marek globalnie znalazły się jeszcze: Porsche, Nissan, John Deere, Kia, Chevrolet, Harley Davidson i Ferrari.
Interbrand w komentarzu dotyczącym Toyoty podkreśla skuteczność firmy w opanowaniu wyzwań 2010 i 2011 roku, co pozwoliło koncernowi odzyskać pozycję globalnego lidera sprzedaży i produkcji samochodów.
źródło: Interbrand, AUTOR: WNP.PL (AG)