Tesla Elona Muska pozwała indyjskiego producenta akumulatorów. Spór między dwoma firmami dotyczy używania nazwy „Tesla Power” do promocji indyjskich baterii. Amerykański producent domaga się odszkodowania oraz stałego nakazu sądowego przeciwko indyjskiemu producentowi – informuje Reuters.
Według źródeł sądowych Tesla twierdzi, że indyjska firma korzysta z oznaczenia „Tesla Power”, mimo uprzednich ostrzeżeń o zaprzestaniu tego działania, co rzekomo stanowi naruszenie jej znaku towarowego. Sąd w Delhi nałożył na indyjską firmę trzytygodniowy termin na złożenie pisemnych odpowiedzi.
Tesla argumentuje, że indyjski producent akumulatorów koncentruje się głównie na produkcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych i nie ma zamiaru produkować pojazdów elektrycznych. Jednakże, dowody przedstawione przez Teslę w postaci zrzutów ekranu strony internetowej indyjskiej firmy sugerują, że nazwa „Tesla Power” była wykorzystywana w celach promocyjnych.
Przedstawiciel indyjskiego producenta akumulatorów zaznaczył, że firma posiada wszystkie niezbędne zezwolenia rządowe i działała na indyjskim rynku przed pojawieniem się Tesli Elona Muska. Zaprzeczył również oskarżeniom o próbę podszywania się pod markę Tesli.
Tesla walczy o prawa do nazwy już od dwóch lat
Z kolei Tesla, zarejestrowana w Delaware, przedstawiła dokumenty sądowe, które miały potwierdzić używanie przez indyjską firmę nie tylko nazwy „Tesla Power”, ale także „Tesla Power USA”. Firma argumentuje, że próbowała powstrzymać naruszenie swojego znaku towarowego od 2022 roku.
Sprawa ta nabiera dodatkowego znaczenia po odwołaniu planowanej wizyty Elona Muska w Indiach, gdzie miał spotkać się z premierem Narendrą Modim. Musk, znany z ambicji w dziedzinie rozwoju technologicznego, miał zamiar omówić potencjalną ekspansję Tesli na indyjskim rynku.
Ostateczny wyrok sądu w tej sprawie może mieć istotne konsekwencje dla obu firm oraz dla stosunków biznesowych między Indiami a Tesla, która od dłuższego czasu wykazuje zainteresowanie rozwojem swojej działalności na tamtejszym rynku.
Opracowanie: Piotr Kaczmarczyk
Źródło: moto.pl