Za nami już kolejne Ogólnopolskie Targi Motoryzacyjne i Biznesowe – Fleet Market 2015. Jak co roku zgromadziły licznych producentów samochodów, firmy leasingowe, ubezpieczycieli i kierowników flot. Nie zabrakło najnowszych modeli aut: Fiata Tipo, Range Rover Sport czy Infiniti Q30.
Importerzy motoryzacyjni zaprezentowali około 100 najnowszych modeli samochodów przeznaczonych dla biznesu. Na gości czekało także kilka biznesowych premier motoryzacyjnych. Wśród nich zwracał m.in. uwagę Fiat Tipo, całkowicie nowy, zaprojektowany we Włoszech kompaktowy sedan. Na stoisku Fiata w tym roku można było również się zapoznać z inną tegoroczną nowością czyli crossoverem Fiat 500X. Z kolei model Doblo Cargo reprezentował lidera polskiego rynku lekkich samochodów dostawczych, markę Fiat Professional.
Swój nowy model Infiniti Q30 pokazała spółka IP Polska, wyłączny importer aut tej japońskiej marki w naszym kraju. To pierwszy w historii Infiniti kompaktowy hatchback – przyszły rywal przede wszystkim dla Audi A3 oraz BMW Serii 1. Wraz z pojawieniem się na rynku tego auta spółka, obecna dotąd głównie w sektorze MŚP wiąże duże nadzieje na zdobycie klientów spośród korporacji.
Spektakularną prezentację – z odniesieniami do najnowszego filmu o agencie 007 – przedstawiła firma British Automotive Polska. Spółka sprzedająca w naszym kraju auta marek Jaguar i Land Rover była po raz pierwszy obecna na tych targach, co zapowiada chęć silniejszego niż dotąd wejścia w rynek flotowy. Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający BA Polska zapowiedział na kwiecień przyszłego roku premierę modelu Jaguar F-Pace, z którym firma wiąże także duże nadzieje na pozyskanie klienta flotowego.
Targom towarzyszyły liczne debaty dotyczące problemów polskiego rynku motoryzacyjnego i flotowego.Do jednych z ciekawszych można zaliczyć wykład Andrzeja Sugajskiego, dyrektora generalnego Związku Polskiego Leasingu, dotyczący roli leasingu w finansowaniu sektora MŚP na przestrzeni kilku ostatnich lat.
Warto zaznaczyć, że Targi Fleet Market to wydarzenie zamknięte, skierowane wyłącznie dla przedstawicieli firm, które są obecnymi lub potencjalnymi nabywcami samochodów do firm.
Paweł Janas
r