Część 1 (29.05.2019): Zarządzanie wskaźnikami ekonomicznymi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zarządzających serwisami motoryzacyjnymi.
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest poznanie zagadnień ekonomicznych mających wpływ na poziom rentowności serwisu, pozwalających na obliczenie kosztu roboczogodziny i dokonanie jej analizy. Co w konsekwencji prowadzi do określenia prawidłowej stawki za prace serwisowe
Program szkolenia (10.00 – 16.00)
1.Wstęp do zagadnień ekonomicznych dla menedżerów
2.Wprowadzenie do analizy kosztów
- podział kosztów – koszty bezpośrednie i pośrednie
- podział kosztów – koszty rodzajowe według miejsca ich powstawania
3. Zakładowy plan kont – do czego służy menedżerom serwisu
- Struktura i analiza zakładowego planu kont (ZPK)
- A co zrobić w przypadku księgowości uproszczonej ?
- Rachunkowość zarządcza – jak ją wykorzystać.
- Przykładowy plan kont – blok ćwiczeniowy
4. Koszt roboczogodziny a stawka za robociznę
- Co to jest koszt roboczogodziny i jak go policzyć
- Koszt roboczogodziny na następne 6 miesięcy – jak go policzyć?
- Stawka za robociznę wynikiem ponoszonych kosztów – czy tylko?
5. Próg rentowności – kiedy serwis zaczyna przynosić zysk
- Co to jest próg rentowności? Czy zawsze trzeba go znać?
- Analiza progu rentowności
- Blok ćwiczeniowy
Część 2 (30.05.2019): Zarządzanie operacyjne
Program szkolenia (10.00 – 17.00)
1.Wskaźniki pracy serwisu
- produktywność, efektywność, wykorzystanie
- analiza wskaźnikowa w praktyce serwisowej
- blok ćwiczeniowy
2. Organizacja serwisu – struktury organizacyjne w małych i średnich firmach motoryzacyjnych
3. Organizacja pracy w serwisie
- Rola kierownika / menedżera serwisu
- Stanowiska pracy; łączenie obowiązków – czy zawsze konieczne?
4. Planowanie pracy serwisu motoryzacyjnego
- Planowanie pracy biura serwisu – BOK
- Serwis mechaniczny
- Serwis blacharsko-lakierniczy
- Planowanie napraw – technologia vs rzeczywistość
5. Zarządzanie personelem
- Ilość pracowników produktywnych – z czego powinna wynikać?
- Ilość pracowników w BOK – obciążenie i obowiązki
- Cele indywidualne i zespołowe
- Motywacyjny system wynagrodzeń
6. Zarządzanie klientami
- Baza danych – Wykorzystanie narzędzi IT
- Jakość usług buduje serwis
- Wewnętrzne akcje marketingowe
DATA SZKOLENIA: 29.05.2019 – 30.05.2019 (środa-czwartek)
MIEJSCE SZKOLENIA: Warszawa
GODZINY SZKOLENIA: 10.00 – 17.00
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY SKUTECZNE ZARZĄDZANIE SERWISEM MOTORYZACYJNYM (2 dni)
PROWADZĄCY SZKOLENIE:
Maciej Brzeziński – jeden z najlepszych w Polsce ekspertów w zakresie ekonomii, rentowności stacji dealerskich i serwisowych, autor licznych publikacji prasowych oraz książek z zakresu zarządzania i marketingu stacji dealerskich
Wykształcenie:
– Wydział Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej – mgr inż. elektronik
– Wojskowa Akademia Medyczna w Łodzi, studia doktoranckie
– Uniwersytet Łódzki – studia podyplomowe MBA
– Kurs pedagogiczny dla nauczycieli akademickich
– Kursy i szkolenia z zakresu marketingu, telemarketingu, komunikacji, technik sprzedaży
Przebieg kariery zawodowej:
– 1984-1995: pracownik naukowo-dydaktyczny Instytutu Chorób Wewnętrznych WAM w Łodzi
– 1995 do obecnie: działalność gospodarcza w zakresie zarządzania, doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, organizacji i powadzenia szkoleń, w tym:
– 1995-1998: dyrektor ekonomiczny hurtowni farmaceutycznej
– 1999-2001: dyrektor logistyki i dyrektor sprzedaży w Polsce i v-ce Prezes na Słowacji niemieckiego koncernu Sud Zucker AG
– 2001-2008: dyrektor obsługi posprzedażnej firm dilerskich branży motoryzacyjnej
– 1999-2008: organizacja i prowadzenie szkoleń z zakresu technik i procesów sprzedaży, rentowności prowadzenia działalności usługowej, marketingu i telemarketingu
– 2008-2009 autor artykułów w specjalistycznej prasie motoryzacyjnej
– 2008-2009: współautor 2 książek z zakresu marketingu usług i obsługi klienta w firmach motoryzacyjnych.
CENA:
I OSOBA 750 PLN (członek PIM); II OSOBA 600,00 PLN (członek PIM)
I OSOBA 950,00 PLN (rynek serwisowy); II OSOBA 800,00 PLN (rynek serwisowy)
*podane ceny są cenami netto w PLN, do których należy doliczyć 23% VAT
Cena zawiera: prelekcje, lunch, przerwy kawowe
Cena nie zawiera: noclegu, opłaty parkingowej, dojazdu.