Szef tyskiego Fiata „Złotym Inżynierem”

Inżynier Antoni Greń, dyrektor fabryki Fiata w Tychach i członek zarządu Fiat Auto Poland SA otrzymał tytuł „Złotego Inżyniera” w XX edycji plebiscytu, którego organizatorem jest miesięcznik „Przegląd Techniczny”. Głównym patronem konkursu jest Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. Większość kandydatów to osoby zgłoszone przez poszczególne stowarzyszenia naukowo-techniczne zrzeszone w NOT i organizacje terenowe stowarzyszeń oraz federacji.

Uroczystość z okazji XX-lecia plebiscytu odbyła się w Pałacu Prezydenckim, z udziałem Prezydenta RP, Bronisława Komorowskiego.

Dyrektor Greń oraz pozostali laureaci plebiscytu, nagrody odebrali z rąk sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta RP, Olgierda Dziekońskiego, któremu towarzyszyły: podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki, Grażyna Henclewska; podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Daria Nałęcz; prezes NOT – redaktor naczelna „Przeglądu Technicznego”, Ewa Mańkiewicz-Cudny.

fot. FAP

Dyrektor Antoni Greń zarządza zakładem, który zdobył uznanie krajowych i zagranicznych audytorów, oceniających proces produkcji i organizacji pracy oraz jakość produkowanych samochodów. Zakład szczyci się m.in. Polską Nagrodą Jakości otrzymaną w 2004 r.; Europejską Nagrodą Jakości z 2006 r. oraz GOLD LEVEL wg światowej klasyfikacji World Class Manufacturing (Złoty Poziom WCM) otrzymanym w grudniu 2013 r. WCM jest stosowany przez wielu liczących się na świecie producentów. Jego metodologia obejmuje wszelkie aspekty procesu produkcyjnego, w tym bezpieczeństwo, systemy kontroli jakości i utrzymania ruchu, optymalizację procesów logistycznych oraz organizację miejsca pracy.
Zakład w Tychach rozpoczął działalność w 1975 r., a dzięki ogromnym inwestycjom dokonanym na przestrzeni kolejnych lat, stał się jednym z najnowocześniejszych zakładów produkujących samochody na świecie. Aktualnie produkowane w nim są samochody: Fiat 500, Abarth 500, Lancia Ypsilon i Ford Ka. Dzisiaj tyski zakład Fiata produkuje 1 150 samochodów dziennie i zatrudnia ok. 3 500 pracowników. Ponad 99%. produkowanych w Tychach samochodów trafia na rynki 68 państw świata.

Inżynier Antoni Greń ukończył studia wyższe na Politechnice Łódzkiej – filia w Bielsku-Białej – na Wydziale Mechanicznym, specjalność Samochody i Ciągniki. Rozpoczął pracę w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w 1974 w Zakładzie Mechaniki, obejmując stopniowo kierownicze stanowiska, najpierw na Wydziale Obróbki Kół Zębatych i Montażu, a następnie w Służbie Jakości, gdzie koordynował obszar jakości w 7 zakładach produkcyjnych Fiat Auto Poland (Bielsko-Biała, Częstochowa, Twardogóra, Czechowice-Dziedzice, Wapienica, Ustroń, Skoczów). W 1997 r. wyjechał do Włoch i w Fiat Auto w Zakładzie Mirafiori Meccanica zarządzał koordynacją prac w Służbie Jakości. W 1999 r. powrócił do Fiat Auto Poland i objął kierownictwo Służby Jakości Fiat Auto Poland Tychy. Następnie w 2004 roku ponownie wyjechał do Włoch, gdzie pracował w Centralnej Służbie Jakości w obszarze Manufacturing Fiat Auto w Turynie, potem w zakładzie w Melfi. Od 2007, po powrocie do Polski, kierował obszarem Jakości w Zakładzie Tychy, a od 2012 był kierownikiem Produkcji i Logistyki. Od września 2012 r. jest dyrektorem Zakładu Tychy Fiata Auto Poland i członkiem zarządu firmy.

źródło: Fiat Auto Poland

AUTOR:  WNP.PL (AG)