System na miarę BMW

BMW Group potrzebowało jednego rozwiązania w regionie Centralnej i Wschodniej Europy, służącego do przyspieszenia działań, podniesienia satysfakcji klientów oraz zwiększenia efektywności współpracy z istniejącymi i potencjalnymi klientami. Realizacja wyzwań była możliwa, dzięki wprowadzeniu systemu „SEM CRM” zaproponowanego przez WEBCOM, które zostało oparte na technologii Microsoft Dynamics CRM 2011.

BMW Group to wiodący, światowy producent samochodów i motocykli, do którego portfolio należą takie marki jak BMW, MINI i Rolls-Royce. BMW Group posiada 28 zakładów produkcyjnych i montażowych w 13 krajach oraz globalną sieć sprzedaży w ponad 140 krajach.

Sprawdzony partner

Zaangażowanie WEBCOM do przeprowadzenia projektu implementacji rozwiązania wynikało z kliku powodów. WEBCOM a.s. z powodzeniem wdrożył system DMS (Dealer Management System – oparty o platformę Microsoft Dynamics NAV) w wybranych punktach dealerskich BMW w wielu krajach. Firma jest również partnerem wdrożeniowym BMW dla tego rozwiązania. Dodatkowo, WEBCOM posiada wiedzę na temat procesów CRM wspierających sprzedaż, co również stanowiło jeden z istotnych argumentów dotyczących wyboru. BMW Group podkreślało konieczność wdrożenia jednego rozwiązania dla wybranych organizacji, co miało przyczynić się do skrócenia czasu dotarcia do rynku, zwiększenia zadowolenia klientów i podniesienia wartości współpracy z potencjalnymi i dotychczasowymi klientami.

Rozwiązanie według potrzeb BMW

Rozwiązanie „SEM CRM” oparte jest na standardowym rozwiązaniu Microsoft Dynamics CRM, które zostało rozbudowane przez WEBCOM o konkretne wymagania BMW Group w zakresie przetwarzania i kompatybilności z innymi systemami. Wymagania zostały zdefiniowane przez BMW i określone w dokumencie System Proposal, który stanowi podstawowy dokument do tworzenia architektury systemu i rozbudowy rozwiązania. Od pierwszego etapu, aplikacja była stale rozwijana i dostosowywana do nowych wymagań stawianych przez BMW.

WEBCOM a.s. pracował nad rozwiązaniem „SEM CRM” dla BMW Group od lutego do maja 2012 roku. Następnie rozwiązanie zostało przekazane do testów i na początku sierpnia WEBCOM rozpoczął integrację danych w pierwszej lokalizacji w Rumunii. Po udanej implementacji, do procesu migracji zostały dołączone kolejne kraje (październik 2012 – Słowenia, listopad 2012 – Czechy i Słowacja, styczeń 2013 – Węgry, marzec 2013 – Grecja). Na bazie systemu dla BMW Group, WEBCOM a.s. projektuje system, którego celem jest wspomaganie rozwoju biznesu i jego dostosowanie do wymagań prawnych w poszczególnych krajach.

Błyskawiczny czas uzyskania korzyści biznesowych

Aplikacja SEM CRM wdrożona w BMW Group objęła takie obszary działalności, jak zarządzanie procesem pozyskiwania nowych klientów (Lead Management), zarządzania zapytaniami i reklamacjami oraz obsługę kampanii i analizę satysfakcji klientów. Dodatkowo system obsługuje tworzenie pakietów powitalnych i materiałów informacyjnych dla klientów.

SEM CRM BWM umożliwia:

  • Zarządzanie nowymi okazjami sprzedażowymi.
  • Tworzenie szczegółowej informacja o profilu klienta.
  • Realizację złożonych kampanii marketingowych.
  • Szybki wgląd w pracę dealerów i efektywną wymianę danych z dealerami.
  • Aktualizację danych i śledzenie przepływu pracy.
  • Zwiększenie przychodów poprzez lepsze zarządzanie nowymi kontaktami handlowymi oraz lepszą obsługę dotychczasowych klientów.
  • Zarządzanie reklamacjami i zapytaniami klientów.

Przedstawiciele WEBCOM będą prezentowali szczegóły oferty dla polskich firm motoryzacyjnych w trakcie Konferencji Przemysłu Motoryzacyjnego AutoEvent 2013, która odbędzie się 11-13 czerwca br. w Zawierciu.

W środę 12 czerwca, w godz. 13-15 w ramach sesji „Możliwe oszczędności w motoryzacji – narzędzia do poprawy procesów i wprowadzenia kluczowych zmian”, eksperci WEBCOM poprowadzą wykład nt efektywnego zarządzania logistyką i planem produkcji w firmie Automotive. Przedstawiciele firmy są również do dyspozycji na stoisku WEBCOM.

 ***

Informacje o firmie:

WEBCOM należy do grona największych dostawców rozwiązań opartych na technologii Microsoft Dynamics w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma znalazła się w grupie TOP 60 najskuteczniejszych partnerów na świecie, w zakresie realizacji projektów wdrożeniowych systemu klasy ERP Microsoft Dynamics AX i NAV oraz systemów CRM. WEBCOM jest jedną z trzech firm w regionie Centralnej i Wschodniej Europy, która odebrała prestiżową nagrodę Microsoft Inner Circle 2011 Award. Portfolio klientów WEBCOM obejmuje ponad 200 przedsiębiorstw, które opierają swoje systemy informatyczne na technologii Microsoft Dynamics oraz ponad 60 firm, które korzystają z internetowych aplikacji Microsoft wspomagających zarządzanie. Strukturę WEBCOM tworzy grupa ponad 120 konsultantów, którzy realizują projekty wdrożeniowe na terenie całego regionu Środkowej i Wschodniej Europy. Firma dysponuje wyspecjalizowanym działem wsparcia technicznego, którego zadaniem jest dostarczanie klientom pełnej opieki nad systemem oraz jego dalszym rozwojem. Dzięki strategii koncentracji na potrzebach poszczególnych sektorów, WEBCOM rozwiną unikatowe rozwiązania branżowe m.in. dla: sektora motoryzacyjnego, w tym producentów, dostawców motoryzacji, punktów dealerskich i serwisowych, sektora inżynieryjnego, maszyn i urządzeń oraz sektora chemicznego i sektora usług komunalnych (energia, woda, gaz). Dodatkowo WEBCOM posiada doświadczenia i rozwiązania dla sektora nieruchomości, medycznego i szpitali, administracji publicznej oraz sprzedaży detalicznej.

Na początku 2013 roku spółka utworzyła oddział WEBCOM Poland koncentrujący się na rozwoju działalności i pełnym wsparciu dla polskich przedsiębiorstw, a w szczególności sektora motoryzacyjnego, maszyn i urządzeń, chemicznego oraz usług komunalnych (utilities).

 

Dodatkowych informacji udziela:

Jarosław Jaśkiewicz, tel. +48 601990738, +420 731600633

e-mail: jaroslaw.jaskiewicz@webcompoland.pl