Szefowie Skody mają powód do zadowolenia. Marka funkcjonuje w Chinach od 8 lat, a już wyniki sprzedaży zaczynają być imponujące. Czesi ogłosili właśnie, że sprzedali na tym azjatyckim rynku w sumie 1,5 miliona samochodów.
1,5 miliona aut dostarczonych do kierowców oznacza, że Chiny stały się największym rynkiem zbytu dla Skody. Tylko w zeszłym roku sprzedaż na tym azjatyckim rynku stanowiła aż jedną czwartą ogólnej sprzedaży marki. Naturalnym skutkiem rosnącego zainteresowania czeskimi autami jest to, że w najbliższych latach producent nie ma zamiaru ograniczać oferty w Azji, a wręcz zacznie ją rozbudowywać.
Czeski plan jest długofalowy, ale prace nad jego realizacją zaczynają się już dzisiaj. Skoda chce zaprezentować w Chinach najnowszą generację modelu Superb. Bijąca rekordy Fabia jest tam dostępna już od kwietnia. Za sprawą dwóch nowych modeli producent chciałby zwiększyć sprzedaż do poziomu 500 tysięcy samochodów. Zrealizowanie założenia byłoby ważnym krokiem dla Skody i oznaczałoby niemalże podwojenie zbytu. W roku 2014 kierowcy w Chinach kupili prawie 282 tysiące pojazdów.
Skody sprzedawane w Chinach są także w Chinach produkowane. Modele takie jak Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia czy Yeti są montowane w fabryce w Yizheng. Nowy Superb, którego sprzedaż ruszy jesienią, ma być składany w Ningbo.
Źródło: Onet.pl