• Stellantis uplasował się na podium segmentu samochodów w pełni elektrycznych w Polsce (BEV) w 2023 roku, z wynikiem 9,63% udziału w rynku
• Stellantis zakończył 2023 rok na pozycji lidera pod względem łącznego udziału w rynku w segmentach miejskich samochodów w pełni elektrycznych – A, A-SUV, B, B-SUV oraz B-MPV
• Stellantis zajął pozycje lidera w segmentach w pełni elektrycznych samochodów użytkowych C-VAN oraz DVAN oraz uplasował się na drugiej pozycji pod względem sprzedaży łącznej w całym segmencie samochodów
użytkowych z napędem BEV
W 2023 roku Stellantis uplasował się na podium segmentu samochodów w pełni elektrycznych (BEV) w Polsce, zajmujące trzecie miejsce pod względem sprzedaży, z wynikiem 9,63% udziału w rynku.
Ponadto Stellantis w grudniu zajął 3 miejsce na podium wśród grup
motoryzacyjnych w sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych
(BEV) w Polsce, z wynikiem 15,3% udziału w tym segmencie rynku.
Po dwunastu miesiącach Stellantis uplasował się na pierwszym miejscu
w segmencie w pełni elektrycznych miejskich samochodów osobowych
i SUV-ów, utrzymując pozycję lidera. W okresie od stycznia do grudnia
br. uzyskał Stellantis aż 45,99% udziału w polskim rynku, łącznie w
segmentach A, A-SUV, B, B-SUV oraz B-MPV1
W segmencie A miejskich pojazdów elektrycznych w 2023 roku, pod
względem sprzedaży na podium znalazły się dwa modele: Fiat 500e,
który uplasował się na pozycji lidera segmentu oraz zajmujący trzecią
pozycję sportowy Abarth 500e.
W segmencie B miejskich samochodów elektrycznych, dwa miejsca na
podium, po dwunastu miesiącach tego roku, zajęły popularne modele:
Peugeot E-208, który został sklasyfikowany na drugiej pozycji oraz Opel
Corsa Electric – trzecia pozycja.
Ponadto w grudniu Peugeot E-208 zajął pierwsze miejsce, zostając
liderem segmentu B z imponującym udziałem 38,24%.
W segmencie w pełni elektrycznych B-SUV-ów, w 2023 roku, drugie
miejsce zajął Opel Mokka Electric, a trzecie – produkowany w tyskim
zakładzie Stellantis, Jeep Avenger®. Wyprzedziły one zajmującego
czwartą pozycję Peugeot E-2008 oraz DS 3 E-Tense (piąte miejsce).
W samym grudniu Opel Mokka Electric zajął pierwsze miejsce w
segmencie B-SUV z udziałem na poziomie 49,54%.
Firma kontynuuje ofensywę Stellantis Pro One, wspierającą realizację
planu strategicznego Dare Forward 2030 w segmencie pojazdów
użytkowych.
Stellantis uzyskał świetne wyniki w segmencie w pełni elektrycznych
samochodów użytkowych, w którym łącznie uzyskał udział w rynku na
poziomie 20,2 procent, co dało wysokie, drugie miejsce na podium. W
samym grudniu, wynik był jeszcze lepszy, a uzyskany udział w rynku na
poziomie 29,79, zapewnił Stellantis pierwsze miejsce.
Jeszcze lepsze rezultaty w 2023 roku firma uzyskała w segmentach w
pełni elektrycznych samochodów użytkowych C-VAN oraz D-VAN, w
których zajęła pozycje lidera, odpowiednia z udziałami w rynku na
poziomie 42,45 procent oraz 36,01 procent. Opel Combo Electric VAN był
najbardziej popularnym modelem Stellantis. Zajął drugie miejsce w
segmencie C-VAN BEV w 2023 roku z udziałem w rynku na poziomie
13,35 procenta. W segmencie D-VAN BEV również drugie miejsce zajął
Opel Vivaro Electric z udziałem na poziomie 21,15 procent.
Informacje o Stellantis
Stellantis N.V. (NYSE: STLA/ Euronext Milan: STLAM/ Euronext Paris:
STLAP) jest jednym z wiodących światowych producentów
samochodów, dążącym do zapewnienia wszystkim czystej, bezpiecznej i
przystępnej cenowo mobilności. Stellantis jest najbardziej znana ze
swojego unikalnego portfolio kultowych i innowacyjnych marek, do
których należą Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall,
Free2move i Leasys. Stellantis realizuje odważny plan strategiczny Dare
Forward 2030, który toruje drogę do osiągnięcia ambitnego celu, by do
2038 roku stać się firmą technologiczną o zerowej emisji dwutlenku
węgla netto, przy jednoczesnym tworzeniu wartości dodanej dla
wszystkich interesariuszy. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę
www.stellantis.co