Stały popyt na przyczepy/naczepy

W sierpniu zarejestrowano w Polsce1 029 przyczep i naczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t czyli o 2 szt. więcej niż przed rokiem i mniej o 475 szt. (-32% r/r) niż w lipcu br. Wzrost utrzymał się w grupie przyczep, których zarejestrowano 117 (+39% r/r), a wśród naczep odnotowano spadek do poziomu 912 szt. (-3%).

Od początku roku przybyło 11 272 przyczepy i naczepy o dmc pow. 3,5t, tj. o 21% (+1 955 szt.) więcej niż w takim samym okresie przed rokiem. Jak raportuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, po analizie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, głównie dzięki bardzo dobrym rejestracjom naczep ciężarowych (+23%). Na szczycie rankingu marek, na pierwszej pozycji z dużą przewagą nad następnymi jest marka KRONE, która zarejestrowała 2 576 pojazdów (+27%). Jej udział w tej grupie to 23% rynku. Na drugim miejscu jest Schmitz Cargobull z 2 331 wydanymi przyczepami i naczepami (udział przekroczył 20% a tempo wzrostu po ośmiu miesiącach wynosi 6%). Trzecią lokatę zajmuje Wielton, który w tym czasie zarejestrował 1 545 pojazdów o dmc powyzej 3,5t. Dało to mu 14% udział. Liczba zarejestrowanych przez WIELTON pojazdów była wyższa o 23% niż w analogicznym czasie ub.r. Najwyższe tempo wzrostu w pierwszej piątce, 31,5% w skali roku, utrzymuje czwarty na liście KOEGEL, który zarejestrował 994 pojazdy. Jego udział wyniósł 9% rynku.

Od początku roku zarejestrowano również 10 121 (+23%) naczep o dmc>3,5t. Największą grupę wśród nich – 5 910 szt. stanowiły zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych platformy i skrzynie ((w tym przede wszystkim zabudowy kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe). Zajęły one łącznie 58% rynku naczep. Od początku roku zarejestrowano ich o 17% więcej niż w analogicznym okresie 2013 r. Kolejną grupę wśród naczep ciężarowych od dmc>3,5t stanowiły wywrotki – 1 439 szt. (+58% r/r), które nieznacznie prześcignęły furgony. W grupie 1 412 wszystkich furgonów było m.in. 1 097 chłodni, 103 izotermy oraz 195 naczep z zabudową uniwersalną.

Wśród przyczep ciężarowych o dmc>3,5t, których zarejestrowano od początku roku 1 151 (+8%), ponad 80% stanowiły przyczepy kurtynowe i skrzyniowe (platforma lub skrzynia). W grupie przyczep ciężarowych było 9 izoterm i 1 chłodnia.

źródło: PZPM

AUTOR:  WNP.PL (AG)