Koreański SsangYong Motor zaprezentował niedawno nowe odsłony samochodów XIV-Air i XIV-Adventure – modeli koncepcyjnych pojazdu X100, który firma rozwija jako swój strategiczny model nowej generacji.
Produkcja samochodu X100 ma ruszyć w przyszłym roku. Od momentu premiery podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2011 r. SsangYong pokazał łącznie 6 modeli koncepcyjnych spod znaku XIV (eXciting user-Interface Vehicle) w ramach wielu ostatnich międzynarodowych pokazów i salonów samochodowych. Samochody te konsekwentnie realizowały filozofię produktu autorstwa SsangYong (Robust, Specialty and Premium) oraz filozofię projektową „Nature-born 3Motion”. W modelach tych sprawdzano również potencjał innowacyjnych pomysłów takich jak napęd elektryczny (e-XIV), miękki dach (XIV-2) czy różne style. XIV-Air i XIV-Adventure to samochody typu SUV.
Projektowany w oparciu o motyw „Natura na co dzień w mieście”, XIV-Air posiada otwierany dach typu Targa (sztywny, zdejmowany). XIV-Adventure zaprojektowano w oparciu o motyw „Przez ekscytację i romantyzm do zrelaksowanego życia”. Projekt zawiera np. takie elementy jak ochraniacz na zderzak i bagażnik na dachu.
Z ciekawszych systemów, które znajdą zastosowanie w nowej serii znaleźć będzie można np. Smart-link (Inteligentne łącze Lustrzany system integrujący urządzenia przenośne, wyposażony w 10-calowy ekran dotykowy, który umożliwia dwustronną komunikację i przesyłanie danych z urządzeń przenośnych na ekran samochodu. Z kolei układ Safe-way&Special-sense obejmuje wiele funkcji związanych z prowadzeniem oraz bezpieczeństwem, w tym m.in. ACC (Adaptive Cruise Control, adaptacyjny tempomat), LKA (Lane Keeping Assist, wspomaganie utrzymywania się w pasie ruchu) i AEBS (Advanced Emergency Braking System, zaawansowany awaryjny system antypoślizgowy).
Samochody koncepcyjne XIV-Air i XIV-Adventure wyposażone zostały w silnik Diesla lub benzynowy o pojemności 1.6 l Euro 6. Układ napędowy tych modeli doskonale sprawdza się z automatyczną oraz ręczną 6-biegową skrzynią biegów, a także z systemem napędu na jedną lub dwie osie. Do tego system stop/start, układ EPS (Electric Power Steering, elektryczne wspomaganie kierownicy), ESP (Electronic Stability Program, elektroniczny program stabilizacji) i TPMS (Tire Pressure Monitoring System, monitorujący ciśnienie w ogumieniu) oraz HAS (Hill Start Assist, wspomaganie ruszania pod górę).
źródło: SsangYong
AUTOR: WNP.PL (AG)