Wahania sprzedaży nie są wprawdzie duże, ale poza jednym wyjątkiem dotyczą wszystkich czołowych graczy na europejskim rynku nowych samochodów osobowych TOP-5.
Co ciekawe, poza VW Polo żaden model z wymienionej piątki nie poprawił wyniku osiągniętego w analogicznym czasie A.D. 2015. Spadki wahają się od -6% (jak w przypadku Corsy) do -2% (VW Golf). Tylko Polo – dzięki 81 000 rejestracji – osiągnęło lekki wzrost sprzedaży (+3%).
Na całej liście TOP-10 znajdziemy tylko dwa modele, których tegoroczne notowania poszły wyraźnie w górę. O jakich graczach mowa? To Peugeot 208 (miejsce #6), który legitymuje się wzrostem o 13%. A do tego Opel Astra (#8), która jako model nowej generacji poprawił wynik aż o 30%.
Natomiast poza czołową dziesiątką widać duże wzrosty dla takich modeli jak Fiat Panda, Peugeot 308 oraz Skoda Fabia.