Od stycznia do lipca 2013 roku zarejestrowano 1,13 mln pojazdów osobowych – to o 5,6 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Najgorzej wiedzie się Fiatowi.
Najnowsze dane dotyczące liczby rejestracji świeżo kupionych samochodów w UE potwierdzają czarne scenariusze, jakie snuje branża motoryzacyjna. Według badań ACEA, europejskiej organizacji zrzeszającej producentów samochodów, do lipca 2013 roku w krajach UE zarejestrowano zaledwie 1,3 mln aut osobowych. To cztery razy mniej niż jeszcze sześć lat temu.
Fiat z największą stratą
Spadki najbardziej uderzyły we włoski koncern Fiat. Liczba zarejestrowanych samochodów tej marki spadła o 13 proc. Nissan stracił 12 proc. PSA Peugeot Citroën figuruje w zestawieniu z równie słabym wynikiem (spadek o 11 proc.) oraz General Motors (9,9 proc.).
Powody do zadowolenia może mieć natomiast Ford – liczba zarejestrowanych nowych samochodów tej marki wzrosła o 8,1 proc. Daimler i Renault również zanotowały wzrosty – po 1,3 proc.
Polacy rzadziej kupują nowe…
Również Polacy nie garną się do kupowania nowych samochodów. Od stycznia do kwietnia 2013 roku zarejestrowano w Polsce 113 tys. nowych aut – to o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Liderem sprzedaży na polskim rynku pozostaje Škoda należąca do grupy Volkswagen AG (11,5-proc. udział w rynku). Najlepiej sprzedawała się Škoda Fabia – 4386 pojazdów.
…ale częściej sprowadzają używane
Z drugiej strony Polacy coraz częściej ściągają auta zza granicy. Rośnie liczba rejestracji takich samochodów. W ciągu zaledwie czterech miesięcy na rynku pojawiło się ich prawie 229 tys. (5,7-proc. wzrost w stosunku do ubiegłego roku). Najchętniej sprowadzanym pojazdem jest Volkswagen. Następne miejsca należą do Opla (General Motors), Renault i Forda.
Źródło: marketwatch.com
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, kaem