Alliance Ventures, korporacyjny fundusz venture capital, należący do Renault-Nissan-Mitsubishi, największej na świecie grupy motoryzacyjnej, ogłosił, że zainwestował 5 milionów dolarów w Coord – amerykańska platformę danych o mobilności.
Najnowsza inwestycja jest również wspierana przez dodatkowe fundusze, takie jak Trucks, Urban.Us, DB Ventures i Joshua Schachter. Wszystkie te podmioty dołączają do Sidewalk Labs Alphabet, poprzedniego inwestora w Coord.
„Cieszymy się, że dodajemy Coord do naszego portfela inwestycyjnego” – powiedział Francois Dossa, wiceprezes Działu Globalnych Innowacji Alliance Ventures. „Ten obiecujący i szybko rozwijający się biznes idealnie pasuje do realizacji naszego celu, jakim jest wspieranie nowych technologii i przedsiębiorców skoncentrowanych na usługach mobilności nowej generacji.”
Do tej pory firma Coord koncentrowała się na dotarciu do klientów i deweloperów aplikacji za pomocą bogatego zestawu interfejsów API. Platforma zamierza wykorzystać nowe finansowanie, aby poszerzyć zasięg geograficzny i zbudować kompleksowe rozwiązania umożliwiające klientom biznesowym optymalizację wykorzystania elementów infrastruktury transportowej takiej, jak drogi i parkingi.
„Cieszymy się, że możemy wspierać Coord w ich misji, aby uczynić miasta bardziej przyjaznymi do życia, zapewniając wszystkim użytkownikom płynny transport” – powiedział Ryan Armbrust, Partner w Alliance Ventures. „Coord buduje infrastrukturę cyfrową, która nie tylko pomaga sprawniej działać w istniejących modelach transportu, ale także umożliwia szybkie eksperymentowanie z nowymi technologiami, takimi, jak car-sharing czy pojazdy autonomiczne”.
„Jesteśmy wdzięczni za wsparcie zróżnicowanej grupy inwestorów, którzy widzą szansę w rozwoju rynku nowoczesnej mobilności” – powiedział Stephen Smyth, CEO of Coord. „Alliance Ventures i inni przynoszą wiedzę specjalistyczną w zakresie transportu i technologii miejskich, które pozwolą nam przyspieszyć wdrażanie rozwiązań mobilnych w miastach w całej Ameryce Północnej.”
O RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI:
Grupa Renault, Nissan Motor Company i Mitsubishi Motors to największy na świecie sojusz motoryzacyjny. Jest to trwające najdłużej i najbardziej wydajne międzykulturowe partnerstwo w przemyśle samochodowym. W 2017 r. partnerzy sprzedali łącznie 10,6 miliona samochodów w prawie 200 krajach. Firmy należące do sojuszu koncentrują się na współpracy i maksymalizacji synergii w celu zwiększania swojej konkurencyjności. Współpracują one także z innymi grupami z branży motoryzacyjnej, takimi, jak Daimler w Niemczech i Dongfeng w Chinach. Strategiczny sojusz jest branżowym liderem w dziedzinie pojazdów bezemisyjnych i rozwija najnowocześniejsze technologie, planując zaoferowanie autonomicznej jazdy, opcji łączności oraz innych usług w szerokiej gamie przystępnych cenowo modeli.
Źródło: www.mototarget.pl