Ford chce tworzyć lżejsze i tym samym bardziej ekologiczne samochody poprzez wprowadzenie do seryjnych modeli włókna węglowego.
Włókno węglowe jest niezwykle lekkim i wytrzymałym materiałem, które zostało docenione przede wszystkim przez producentów sportowych samochodów. Jest obecne w takich modelach jak: McLaren MP4-12C, Pagani Huayra, czy Ferrari Enzo.
Firmy produkujące „zwyczajne” pojazdy także widzą zalety włókna węglowego, ale przeszkodą dla nich jest długi i kosztowny proces produkcji, na co nie mogą sobie pozwolić.
Ford zrobił pierwszy krok do wprowadzenia tego materiału do seryjnych modeli – zaprezentował prototyp Focusa z maską z włókna węglowego. Maska jest o połowę lżejsza od standardowej i jak twierdzi Ford jej proces produkcji jest na tyle krótki, że może być stosowany na tradycyjnych liniach produkcyjnych.
Prototyp jest wynikiem projektu Hightech.NRW obejmującego trwające od 2010 roku badania mające na celu opracowanie tańszej i szybszej metody produkcji paneli nadwozia z włókna węglowego.
mk / Onet