Przedsiębiorca British Automotive Polska S.A., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar oraz Discovery wyposażonych w silniki benzynowe V6 lub V8 śruba mocująca koło pasowe na wale korbowym silnika została wyprodukowana niezgodnie ze specyfikacją, co może powodować jej pęknięcie. Pęknięcie śruby koła pasowego spowoduje wyświetlenie się różnych komunikatów na zestawie wskaźników a następnie głośny dźwięk i utratę mocy silnika. Awaria może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 29 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że samochody zidentyfikowane po numerze VIN zostaną sprawdzone podczas wizyt w serwisie. Naprawa będzie polegała na wymianie wadliwej śruby mocującej koło pasowe.
Informacji związanych z kampanią udziela British Automotive Polska S.A. (adres: ul. Szyszkowa 35/37 Warszawa, tel.: 22 35 43 430).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.mototarget.pl