Samochodowe nowości rozbite – raport z crash-testów EuroNCAP

Szykujecie się do zakupu Fiata 500X, Suzuki Vitary, Mazdy 2 albo Renault Espace’a? Koniecznie sprawdźcie, jak wypadły w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Dwa auta z tej czwórki wypadły świetnie: po pięć gwiazdek (najwyższa możliwa nota) otrzymały Suzuki Vitaraoraz Renault Espace. Japoński SUV szczególnie dobrze wypadł w badaniu skutków uderzenia bocznego, ale frontalne zderzenie też nie powinno znacząco kontuzjować dorosłych pasażerów – ogólna ocena ich bezpieczeństwa to 89% i żaden ze wspomnianych samochodów nie był w tej kategorii lepszy. Na 85% oceniono z kolei bezpieczeństwo dzieci, na 76% zabezpieczenie pieszych przy zderzeniu z autem, a zakres pomocy ze strony systemów bezpieczeństwa oceniono na 75%.
Drugi z pięciogwiazdkowych wyników przypadł Renault Espace. Nowy francuski van-crossover został oceniony na 82% w kategorii bezpieczeństwo dorosłych. Bezpieczeństwo dzieci w jego przypadku to wynik 89% (najlepszy z tej czwórki aut), a pieszych – 70%. Za zawarte w jego wyposażeniu elementy wpływające na bezpieczeństwo ogólne, Espace otrzymał najwyższą wśród testowanych ostatnio aut ocenę 80%.
Mazda 2 otrzymała od EuroNCAP 4 gwiazdki, ale w ochronie dorosłych podróżnych jest lepsza niż Espace – jej nota to 86%. Trochę gorzej wypada bezpieczeństwo dzieci – 78%. W starciu z małą Mazdą dość bezpieczni są piesi: ocena to 84% i jest najlepsza wśrod czterech testowanych samochodów. Zakres wyposażenia wpływającego na bezpieczeństwo powinien być jednak większy – EuroNCAP przyznało Maździe notę 64%.
Dorośli pasażerowie w Fiacie 500X są chronieni bardzo dobrze. Włoski crossover otrzymał 86% w sprawdzianie ich bezpieczeństwa. 85% to nota za ochronę dzieci, 74% to bezpieczeństwo pieszych, a dostępne elementy wyposażenia oceniono na 64%.
źródło: Euro NCAP
mojeauto.pl
 Model Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrona pieszych Ocena wyposażenia
 Suzuki Vitara  89% 85% 76% 75%
 Renault Espace  82% 89% 70% 80%
 Mazda 2  86% 78% 84% 64%
 Fiat 500X  86% 85% 74% 64%