Fabryka Układów Hamulcowych Bosch we Wrocławiu w roku 2016 po raz kolejny odnotowała wzrost produkcji, a także innych istotnych wskaźników w zakresie sprzedaży, zatrudnienia oraz inwestycji, co zostało podsumowane 25 maja podczas konferencji prasowej w Warszawie.
W porównaniu do roku 2015, produkcja Zespołów Mocy Hamowania wzrosła z 2,2 miliona do 2,6 miliona sztuk. Dane te nie uwzględniają produkcji na rynek części zamiennych, w której zakład we Wrocławiu jest światowym liderem. W 2017 roku zakład przewiduje kolejny znaczący wzrost produkcji do 3,8 miliona sztuk. Wraz ze wzrostem produkcji rośnie liczba pracowników. W 2016 roku zatrudnienie w zakładzie wzrosło o 30% r/r. W bieżącym roku zatrudnienie ma wzrosnąć o kolejne 10%.
W ciągu ostatnich trzech lat Fabryka Układów Hamulcowych przeprowadziła szereg nowych uruchomień, przede wszystkim w dwóch grupach produktowych: konwencjonalnych zespołów mocy TR4S oraz montażu iBoostera.
Zespoły mocy hamowania produkowane w fabryce Bosch we Wrocławiu są dostarczane do większości globalnych producentów samochodów, m. in. do BMW, Citroena, Fiata, Forda, Nissana, Opla/GM, Peugeota, Renault, Suzuki czy Toyoty. Nieustające zaufanie klientów i rosnący popyt na urządzenia produkowane w zakładzie we Wrocławiu pozwalają optymistycznie patrzeć na plany rozwoju produkcji. Do roku 2019 powinna wynieść około 4,2 mln sztuk rocznie.
Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem Fabryki Układów Hamulcowych jest iBooster. Jest to autonomiczny zespół mocy hamowania, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Jest to układ, który został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. Dodatkowo redukuje poziom poboru energii oraz poziom emisji spalin CO2. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV). Produkcja tego urządzenia stanowi dla zakładu we Wrocławiu krok milowy w zakresie budowy nowych kompetencji w zakresie montażu zaawansowanych układów elektronicznych i mechatroniki.
Od stycznia 2017 roku, zakład we Wrocławiu jest globalnym dostawcą tego innowacyjnego produktu na świecie i dostarcza go do fabryk klientów takich jak HONDA, TESLA, VW, Audi, Porsche, GM czy Chrysler-FCA, zlokalizowanych w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji. Uruchomienie montażu iBoostera poszerza także bazę klientów zakładu o takie marki jak Tesla Motors czy Faraday Future. Prognozy na najbliższe lata wskazują, iż wolumeny produkcji iBoostera będą rosły.
Od 2012 roku w fabryce Układów Hamulcowych Bosch we Wrocławiu prężnie rozwija się dział Badań i Rozwoju. Początkowo dział ten składał się tylko z 5 osób i zajmował się głównie wsparciem produkcji. Obecnie po kilku latach rozbudowy, kilkudziesięciu inżynierów odpowiada za konstrukcję, rozwój i walidację zbiorników płynu hamulcowego dla zespołów mocy.
Źródło: www.utrzymanieruchu.pl