Rolls-Royce – z Brzegu do Goodwood

Firma Auto Fus uruchomiła oficjalnie w Warszawie salon luksusowej marki. Przy okazji okazało się, że w powstawaniu legendy brytyjskiej motoryzacji ma udział także Polak.

Auto Fus jest autoryzowanym partnerem Rolls-Royce’a od roku 2010, kiedy to uruchomiono serwis aut brytyjskiej marki.  W 2013 roku firma rozpoczęła sprzedaż luksusowych limuzyn nad Wisłą. Przez ostatnie dwa lata sprzedaż samochodów oraz obsługa posprzedażna odbywały się w tymczasowym salonie stworzonym na terenie dealerstwa. W grudniu 2015 roku oddany został do użytku  salon, w którym pod jednym dachem miejsce znalazły auta marek BMW oraz Rolls-Royce. Oficjalne otwarcie tego obiektu z udziałem założyciela rodzinnej firmy Tadeusza Fusa oraz zarządzających obecnie przedsiębiorstwem jego synów: Piotra i Tomasza, miało miejsce w piątek 8 kwietnia. Gośćmi specjalnymi byli ponadto: James Crichton, szef marki Rolls-Royce na Europę oraz Frank Tiemann, menadżer ds. komunikacji RR.  –  Ta inwestycja to podstawa dla pomyślnej przyszłości Rolls-Royce’a  w Polsce. Otwarcie salonu jest bardzo ważnym wydarzeniem w 72-letniej historii naszej firmy. To także ogromny impuls dla rozwoju polskiego rynku dóbr luksusowych – mówił Tadeusz Fus, założyciel firmy Auto Fus.

Podczas otwarcia salonu można było obejrzeć pokaz tradycyjnego rękodzieła. Drewniane elementy wykorzystywane we wnętrzu samochodów prezentował, pochodzący z Brzegu, Paweł  Sinkowski. Od kilku lat pracuje on w warsztacie stolarskim w fabryce Rolls-Royce’a w Goodwood. Polak pokazywał m.in. m.in. fragmenty deski rozdzielczej wykonane z różnych gatunków drewna, na różnym etapie ich wykonania. Od prostego elementu w postaci drewna sprasowanego z aluminium po część, w której widać było już rękę stolarza/ snycerza. Co ciekawe, w niektórych innych elementach drewnianych widoczne były wzory rzeźbione na indywidualne życzenie klienta. A wszystko to w ramach realizowanego przez Rolls-Royce’a programu Bespoke, umożliwiającego przyszłym nabywcom limuzyn stworzenie unikatowego samochodu.  Firma chwali się, że program obejmuje możliwość wyboru jednego z 44 tysięcy kolorów nadwozia czy „stworzenie własnej konstelacji świetlnej na suficie”.

W nowym salonie dostępna będzie cała gama modelowa Rolls-Royce’a, w tym nowy kabriolet Dawn. Pierwsze egzemplarze tego auta mają trafić do klientów warszawskiego salonu jeszcze w kwietniu. Sprzedaż  Rolls-Royce’ów w Polsce w 2015 roku osiągnęła po raz pierwszy w niedługiej historii marki w Polsce dwucyfrowy wynik. Według Piotra Fusa, szefa Rolls-Royce Motor Cars Warszawa, w ciągu pierwszych miesięcy tego roku sprzedaż … też jest już dwucyfrowa. Tradycyjnie przedstawiciele marki nie ujawniają jednak konkretnych liczb. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, od stycznia do marca 2016 roku w Polsce zarejestrowane zostały tylko dwa Rolls-Royce’y. Różnica bierze się stąd, że pozostałe sprzedane auta są najczęściej rejestrowane za granicą.

IBRM Samar, Autor Paweł Janas