Szereg zmian we wnętrzu
Najbardziej znaczącą zmianą w kabinie jest szklany panel czołowy od słupka do słupka w górnej części deski rozdzielczej – to elegancki i wszechstronny element projektu, który łączy w sobie zarówno cyfrowy, jak i fizyczny kunszt. Panel wskaźników przed kierowcą i nowy, stale widoczny Centralny Wyświetlacz Informacyjny na środku pasa przedniego, zostały przeprojektowane. Bezpośrednio przed pasażerem znajduje się podświetlana deska rozdzielcza z podświetlanym napisem Cullinan i unikalną grafiką Cityscape. Inspirowana panoramą wieżowców megamiast świata nocą, została stworzona przy użyciu 7000 elementów. Klienci mają również możliwość stworzenia własnego motywu podświetlanej deski we współpracy z projektantami marki.
Cyfrowe możliwości Bespoke pozwalają dostosować np. kolor tarcz przyrządów. W całym samochodzie została także udoskonalona łączność. Klienci mogą teraz podłączyć do dwóch urządzeń streamingowych do tylnych ekranów, które teraz zawierają interfejs Bespoke. Łączność z Internetem i niezależny streaming dla każdego ekranu zapewnia klientom obecność WiFi hot spot. Po raz pierwszy w Cullinanie słuchawki Bluetooth dowolnego typu mogą być sparowane z systemem informacyjno-rozrywkowym na tylnym siedzeniu.
Klienci mogą cieszyć się dźwiękiem z wyjątkowego 18-głośnikowego systemu Bespoke, który korzysta z najnowszej generacji 18-kanałowego 1400-watowego wzmacniacza. Wnęki w aluminiowych progach Cullinana Serii II są wykorzystywane jako komory rezonansowe dla głośników niskotonowych, skutecznie przekształcając cały samochód w subwoofer.
Wzbogacona paleta materiałów
Elementy wnętrza zostały wykonane z materiału roślinnego. Cullinan Serii II wprowadza Grey Stained Ash, bogato usłojone naturalne drewno o otwartych porach z delikatnym połyskiem. Aby uzyskać złożoną, wyraźną teksturę, każda kłoda jest indywidualnie wybierana, a „liście” forniru są następnie ręcznie barwione i uszlachetniane dodatkiem mikroskopijnych metalicznych cząstek, co tworzy unikalny efekt migotania.
We wnętrzu Cullinana Serii II wykorzystano również tekstylia nowe dla marki – mowa tu o tkaninie rayonowej wykonanej z bambusa, nazwanej Duality Twill. Materiał ten został zainspirowany rozległym gajem bambusowym w Le Jardin des Méditerranées na Lazurowym Wybrzeżu, który sąsiaduje z dawnym zimowym domem Sir Henry’ego Royce’a, Villa Mimosa.
Na diagonalnej tkaninie wyhaftowano artystyczną grafikę „Duality”. Opierając się na abstrakcyjnej interpretacji dwóch połączonych ze sobą inicjałów R założycieli marki, projekt odzwierciedla wyraźny wpływ żeglarski, przypominający przeplatające się linie linowe występujące na jachtach żaglowych – kolejna subtelna aluzja do Riwiery Francuskiej. Cała tkanina Duality Twill wykorzystana w samochodzie może składać się z do 2,2 miliona ściegów (11 mil nici) i jest wynikiem 20 godzin pracy. Podstawowa tkanina diagonalna jest dostępna w trzech kolorach – liliowym, czekoladowym i czarnym – a klienci mogą wybierać spośród 51 różnych kolorów nici. Ten misternie haftowany materiał był opracowywany przez ponad rok.
W Cullinanie Serii II wykorzystano kolejną nową współczesną technikę rzemieślniczą – Placed Perforation. Umożliwia ona rzemieślnikom tworzenie dzieł sztuki poprzez drobne perforacje w skórze – fotele są tu płótnem. Dla Cullinana Serii II projektanci stworzyli wzór inspirowany stale zmieniającymi się kształtami i cieniami chmur nad domem Rolls-Royce’a w Goodwood – składa się on ze 107 000 perforacji o średnicy 0,8 i 1,2 milimetra. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.
Opracowanie: Rafał Mądry
Źródło: moto.pl