Zaostrzane nieustannie normy emisji spalin zmuszają konstruktorów jednostek napędowych do szukania nowych rozwiązań. Jednym z nich jest np. zastosowanie cylindrów o różnej pojemności skokowej!
Tego typu niecodzienną konstrukcję opracował Hyundai. Koreańczycy złożyli właśnie dokumentację nowej jednostki napędowej do Europejskiego Biura Patentowego.
Opracowany przez koreańskich inżynierów silnik wyposażony jest w specjalny motor elektryczny napędzający wałki balansujące mające tłumić drgania. Każdy z tłoków może mieć korbowód innej długości i inną pojemność cylindra. Jednostka – najprawdopodobniej – ma segmentową budowę, co oznacza, że powstać mogą odmiany o różnej liczbie cylindrów (niekoniecznie parzystej).
Wszystko wskazuje na to, że silnik opracowany został z myślą o systemie dezaktywacji cylindrów, tak by uzyskać maksymalną wydajność przy niskich i wysokich obciążeniach.