Renault Samsung Motors ogłasza plan zrównoważonego wzrostu

Renault Samsung Motors (RSM) przedstawiło swoją nową strategię dotyczącą zrównoważonego wzrostu.
Spółka RSM nie tylko podejmuje próbę utrzymania dynamiki wzrostu, lecz również pragnie poprawić rentowność swojej działalności, pomimo niepewnej sytuacji w światowej gospodarce i niekorzystnej kondycji gospodarki krajowej w całym roku 2012. Pod koniec 2012 r. spółka RSM zaopatrywała się w 70% u dostawców lokalnych. W 2013 zamierza wzmocnić tę strategię, przenosząc część produkcji na rynek lokalny do poziomu 80%. Dzięki wzmocnieniu partnerstwa z dostawcami lokalnymi spółka i sieć jej dostawców zdołały w 2012 r. przenieść produkcję ponad 2 000 samochodów i części na rynek lokalny.

Spółka RSM podejmuje wysiłki skierowane na zwiększenie swojego udziału w rynku na poziomie krajowym oraz na rozwinięcie eksportu poprzez podniesienie konkurencyjności produktów. Nowy model SM5 Platinium, unowocześniona wersja SM5 wprowadzona na rynek w listopadzie ub.roku, został dobrze przyjęty dzięki projektowi i niskiemu spalaniu w porównaniu z innymi samochodami z jego kategorii (7,1 l /100 km). W ramach strategii zrównoważonego wzrostu RSM obierze kurs na rozwijanie sprzedaży modelu SM5 na rynkach poza Europą oraz QM5 na skalę międzynarodową. Poza wspomnianymi działaniami RSM odnawia swoją fabrykę w Busan z zamiarem osiągnięcia dwóch celów: przejęcia produkcji nowego modelu Rogue marki Nissan od roku 2014 oraz zwiększenia wydajności, by uczynić ją jednym z pierwszych zakładów przemysłowych Aliansu Renault-Nissan.

RSM zamierza również otworzyć w 2013 roku 14 nowych centrów obsługi, co podniesie liczbę centrów obsługi posprzedażnej na całym terytorium Korei do 500. RSM planuje również odgrywać istotną rolę w planie przyspieszenia wzrostu spółki Renault w Azji, w perspektywie decyzji całej Grupy dotyczącej, koncentracji sprzedaży w roku 2013 w krajach spoza Europy.

Renault/wnp.pl (AG)