Renault Samsung Motors (RSM) przedstawiło swoją nową strategię dotyczącą zrównoważonego wzrostu.
Spółka RSM nie tylko podejmuje próbę utrzymania dynamiki wzrostu, lecz również pragnie poprawić rentowność swojej działalności, pomimo niepewnej sytuacji w światowej gospodarce i niekorzystnej kondycji gospodarki krajowej w całym roku 2012. Pod koniec 2012 r. spółka RSM zaopatrywała się w 70% u dostawców lokalnych. W 2013 zamierza wzmocnić tę strategię, przenosząc część produkcji na rynek lokalny do poziomu 80%. Dzięki wzmocnieniu partnerstwa z dostawcami lokalnymi spółka i sieć jej dostawców zdołały w 2012 r. przenieść produkcję ponad 2 000 samochodów i części na rynek lokalny.
Spółka RSM podejmuje wysiłki skierowane na zwiększenie swojego udziału w rynku na poziomie krajowym oraz na rozwinięcie eksportu poprzez podniesienie konkurencyjności produktów. Nowy model SM5 Platinium, unowocześniona wersja SM5 wprowadzona na rynek w listopadzie ub.roku, został dobrze przyjęty dzięki projektowi i niskiemu spalaniu w porównaniu z innymi samochodami z jego kategorii (7,1 l /100 km). W ramach strategii zrównoważonego wzrostu RSM obierze kurs na rozwijanie sprzedaży modelu SM5 na rynkach poza Europą oraz QM5 na skalę międzynarodową. Poza wspomnianymi działaniami RSM odnawia swoją fabrykę w Busan z zamiarem osiągnięcia dwóch celów: przejęcia produkcji nowego modelu Rogue marki Nissan od roku 2014 oraz zwiększenia wydajności, by uczynić ją jednym z pierwszych zakładów przemysłowych Aliansu Renault-Nissan.
RSM zamierza również otworzyć w 2013 roku 14 nowych centrów obsługi, co podniesie liczbę centrów obsługi posprzedażnej na całym terytorium Korei do 500. RSM planuje również odgrywać istotną rolę w planie przyspieszenia wzrostu spółki Renault w Azji, w perspektywie decyzji całej Grupy dotyczącej, koncentracji sprzedaży w roku 2013 w krajach spoza Europy.
Renault/wnp.pl (AG)