Po dziewięciu latach negocjacji z Chińczykami w poniedziałek francuski koncern podpisał z firmą Dongfeng umowę o budowie fabryki aut w mieście Wuhan.
Zgodnie z umową Renault i Dongfeng zainwestują 1,3 mld dol. w budowę fabryki, która będzie produkować 150 tys. aut rocznie. Pierwsze auto z taśm montażowych tych zakładów ma zjechać w 2016 r.
Dzięki umowie francuski koncern zacznie sprzedawać swoje auta w Chinach, o co zabiegał od dziewięciu lat. Tyle czasu zajęły negocjacje z miejscowymi firmami, bo w Chinach zagraniczne przedsiębiorstwa motoryzacyjne mogą produkować auta wyłącznie w spółce z chińskim partnerem.
Więcej szczęścia miał kontrolowany przez Renault japoński koncern Nissan, który już od początku tego stulecia produkuje auta w dwóch fabrykach w Chinach. Te zakłady należą do spółki Nissana z chińskim koncernem Dongfeng, który obecnie został także partnerem Renault.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, qub, Reuters