Renault oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu Paris Saint-Germain

Klub Paris Saint-Germain i firma Renault podpisały w czwartek umowę o współpracy podczas trzech najbliższych sezonów piłkarskich.

Partnerzy będą wspólnie realizować szeroko zakrojone kampanie reklamowe we Francji oraz za granicą, wykorzystując siłę marki Renault, która jest jednym z największych francuskich reklamodawców, i zaangażowanie kibiców wspierających słynny paryski klub.

Będą również obecni w mediach społecznościowych, gdzie obaj partnerzy są niezwykle kreatywni. Dlatego też 60 milionów fanów klubu może spodziewać się zaskakujących i coraz bardziej wciągających treści
w sieciach społecznościowych.

Marc Armstrong, dyrektor ds. sponsoringu Paris Saint-Germain, oświadczył: „Cieszymy się, że marka Renault wybrała nasz klub, by wejść do wielkiej piłkarskiej rodziny. Jesteśmy dumni, że nazwa klubu będzie kojarzona z jedną z najświetniejszych firm przemysłowych we Francji. Renault zajmie wyjątkowe miejsce wśród naszych partnerów. Z niecierpliwością czekamy na współpracę już w tym sezonie, by zobaczyć naszych piłkarzy w słynnych reklamachFrench Touch Renault”.

Philippe Buros, dyrektor handlowy Grupy Renault na Francję, powiedział: „Bardzo się cieszymy, że nasza marka będzie kojarzona z klubem Paris Saint-Germain, który przyczynia się do promowania Paryża
i Francji na całym świecie. Ta istotna dla nas współpraca otwiera przed nami wiele nowych możliwości zarówno we Francji jak i za granicą, z korzyścią dla naszych klientów i naszej sieci sprzedaży”.

Paris Saint-Germain

Klub piłkarski Paris Saint-Germain został założony w 1970 roku. W 2011 roku został wykupiony przez fundusz Qatar Sports Investments. Po zmianach stał się jednym z największych klubów piłkarskich i jedną
z największych sportowych marek na świecie. Klub ponownie postawił na Paryż zgodnie z filozofią „jedno miasto, jeden klub. Wkrótce zostanie otwarty nowy ośrodek terningowo-szkoleniowy.

– Klub ma sekcje piłki nożnej mężczyzn, kobiet, piłki ręcznej, judo i eSports.
– W ciągu zaledwie siedmiu lat zdobył 19 pucharów, a w całej swojej historii zdobył ich 37. PSG jest najbardziej utytułowanym klubem we Francji.
– Klub przyciągnął wielu słynnych piłkarzy, takich jak: Ronaldinho, Beckham, Ibrahimovic, a obecnie Neymar, Mbappé, Cavani, Thiago, Silva.
– Od 2011 roku macierzysty stadion klubu Parc des Princes przechodzi przebudowę. Wartość inwestycji przekracza 80 millionów euro. Będzie jednym z najnowocześniejszych stadionów
z 5 000 miejsc w lożach VIP i 900 miejscami w sektorze rodzinnym.
– Bilety na wszystkie mecze PSG w Paryżu rozchodzą się błyskawicznie. Przychody ze sprzedaży biletów i oferty hospitality zwiększyły się czterokrotnie w ciągu siedmiu lat.
– Jest to również jeden z najszybciej rozwijających się klubów piłkarskich na świecie. W sezonie 2015-2016 przychody przekroczyły miliard dolarów (dane Brand Finance).
– W ciągu tego okresu przychody klubu zwiększyły się pięciokrotnie z 80 do ponad 500 milionów euro. W latach 2011-2018 przychody ze sponsoringu zwiększyły się dziesięciokrotnie. Klub podpisał znaczące umowy sponsorskie z wiodącymi światowymi markami.
– Popularność klubu na świecie stale rośnie, a liczba jego fanów zwiększa się w zawrotnym tempie.
To jeden z najbardziej obserwowanych klubów na świecie. Grono jego fanów w mediach społecznościowych wzrosło od zera do 60 milionów w mniej niż siedem lat.
– Paris Saint-Germain Academy również świetnie prosperuje. W każdym sezonie przyjmuje 12 tysięcy dzieci w 60 placówkach znajdujących się w 35 miastach w 12 krajach. Organizuje również 150 obozów piłkarskich.
– Klub poczuwa się również do zobowiązań względem społeczności swoich fanów, dlatego też powołał specjalną fundację. Prowadzi ona różne projekty, m.in. szkółkę Rouge & Bleu (niebiesko-czerwonych) przeznaczoną dla dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji.

Źródło: www.mototarget.pl