W listopadzie 2019 r. AUDI AG dostarczyło do klientów na całym świecie 163 250 samochodów. To o 23,1 procent więcej niż w listopadzie 2018. Był to też najlepszy sprzedażowo listopad w historii firmy. Oprócz mocnego wzrostu sprzedaży w Europie (+33,0%), będącego wciąż efektem wyników ubiegłorocznych, do ustanowienia kolejnego rekordu przyczyniła się sprzedaż w Ameryce Północnej (+17,3%) i w Chinach (+16,8%). Od początku roku aż do końca listopada, cztery pierścienie dostarczyły do rąk kupujących z całego świata 1 669 600 samochodów segmentu premium. To o 0,7 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
„Pod koniec roku nasza inicjatywa modelowa jeszcze bardziej zyskuje na popularności na całym świecie” – mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG. „Już od kilku miesięcy w Ameryce Północnej dostępne jest nowe Audi Q3, natomiast naszą ofertę sprzedażową w Chinach wzmocniły dwa modele elektryczne Audi e-tron i Audi Q2 L e-tron oraz nowe Audi Q8. Pomimo coraz trudniejszych warunków rynkowych, wciąż spodziewamy się, że nasze dostawy do klientów w całym roku 2019 będą delikatnie wyższe niż w poprzednim.”
Licząc od początku roku, dostawy w Europie wzrosły do ok. 707 650 samochodów. To więcej rok do roku o 2,2 procent. Listopadowy, bardzo dynamiczny wzrost o 33,0 procent, do 58 300 aut, to ponownie rezultat porównania do ubiegłorocznych wyników, które były niższe z uwagi na przejście na cykl WLTP oraz na wymianę modelową. W Niemczech w listopadzie do rąk klientów oddano 19 526 nowych egzemplarzy Audi – wzrost o 24,3 procent. Od początku roku dostawy urosły o 4,1 procent, do 253 443 sztuk. Największy wpływ na tak dynamiczny wzrost sprzedaży na niemieckim rynku miały Audi Q3 (23 303 auta; +67,7 procent), Audi A6 (41 899 samochodów; +18,4 procent) oraz Audi Q8 (5751 aut; +131,2 procent).
W listopadzie 2019 w Polsce zarejestrowano 1182 egzemplarze nowych Audi. To o 31,19 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego (XI 2018: 901 sztuk). Podliczając dane od początku roku, w naszym kraju zarejestrowano 12 162 nowe samochody spod znaku czterech pierścieni – to o 8,67 procent mniej niż między styczniem a listopadem 2018.
Biorąc pod uwagę cały region Ameryki Północnej, sprzedaż Audi w listopadzie wzrosła tam o 17,3 procent, do 25 230 egzemplarzy. Licząc jednak od początku roku, sprzedaż była niższa o 3,3 procent i wyniosła 241 100 aut. W Stanach Zjednoczonych w listopadzie dostawy wzrosły o 20,7 procent, do 20 618 sztuk. Od stycznia Audi dostarczyło na amerykański rynek 198 261 samochodów – prawie tyle samo, co w analogicznym okresie roku ubiegłego (-1,1 procent). W Kanadzie sprzedaż w listopadzie również wzrosła: o 4,4 procent, do 3416 samochodów, jednak licząc od początku roku spadła o 10 procent (I-XI 2019: 31 829 aut). W obu tych państwach szczególnym powodzeniem cieszyło się dostępne tam od lipca nowe Audi Q3, którego sprzedaż w USA wzrosła o 256,7 procent (2497 samochodów), a w Kanadzie o 231,8 procent (929 sztuk).
W Chinach pobito nowy rekord. W listopadzie sprzedano tam 67 402 samochody marki Audi – wzrost o 16,8 procent. Skumulowane dostawy liczone od początku roku wzrosły o 3,5 procent i wyniosły 618 596 sztuk. Największym zainteresowaniem tamtejszych klientów cieszył się model A6 L (16 559 samochodów; +9,3 procent). W ubiegłym miesiącu na chińskim rynku pojawiły się też nowe modele: całkowicie elektryczne Audi Q2 L e-tron oraz Audi e-tron.
Źródło: AUDI