Polski rynek motoryzacyjny w 2012 r. wpisał się w ogólnoeuropejską tendencję spadkową. Sprzedaż obniżyła się tu o 2,5 % w porównaniu z rokiem 2011, osiągając poziom 312 005 szt. zarejestrowanych, nowych samochodów.
Grupa PSA Peugeot Citroen zakończyła ub.rok pod przewodnictwem nowej dyrektor marek Peugeot i Citroen w Polsce, Sophie Passard, która objęła to stanowisko 1 listopada. Za wyniki odpowiadali: Guillaume Ducrest (Peugeot Polska) oraz Jacek Trojanowski (Citroen Polska).
Skumulowany wynik handlowy obu marek w Polsce to blisko 29 300 szt., co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 9,4 %. Grupa była wiceliderem rynku samochodów dostawczych ze sprzedażą blisko 7 300 szt. oraz udziałem w rynku 18,9% Największą popularnością cieszyły się modele Peugeot Boxer (2 259 szt.), Peugeot Partner (1 547) oraz Citroen Berlingo (1 528) i Citroen Jumper (1 399 szt.).
Dostępny od maja Peugeot 208 w ciągu 8 miesięcy zdobył VI pozycję w swoim segmencie ze sprzedażą 2 742 szt. Citroen DS5, w salonach od marca ub.roku, ma potwierdzać słuszność obranej przez Grupę PSA strategii poszerzania gamy o modele premium. Wynik 416 sprzedanych egzemplarzy DS5 wpłynął na 14% udział modeli z linii DS w całkowitej sprzedaży aut osobowych Citroena.
Na rok 2013 Grupa planuje premiery w najważniejszych segmentach rynku. Poza wchodzącymi do sprzedaży bliźniaczymi modelami Peugeot 301 i Citroen C-Elysée, w salonach pojawią się Peugeot 208 GTi, Peugeot 2008 oraz następca modelu 308, a także Citroen DS3 Cabrio i nowa generacja C4 Picasso.
wnp.pl (AG)