Polska: Top modele Porsche 2014

W roku ubiegłym model Porsche Cayenne znalazł na polskim rynku łącznie 273 nabywców. To najwięcej w całej gamie produktowej marki z Zuffenhausen.

W roku ubiegłym z polskich salonów marki Porsche wyjechało na drogę łącznie 709 samochodów. To aż o prawie 71% więcej niż wynika z zestawienia zbiorczego za 2013. Jaki model w gamie Porsche miał największe wzięcie? To Cayenne, na które postawiło nad Wisłą 273 klientów. Dla porównania, wynik uzyskany w roku 2013 to „tylko” 222 egzemplarze (+22,9%).

Tymczasem na miejsce drugie listy przebojów w gamie Porsche AD 2014 wysforował się Macan. Ten sportowy SUV skusił w Polsce 175 nabywców.

„Rok 2014 przyniósł znaczne umocnienie marki Porsche na rynku polskim. Początek roku stał zdecydowanie pod znakiem modelu Cayenne, po czym zaprezentowaliśmy aż osiem premier – najważniejszą z nich było dla nas wprowadzenie modelu Macan. Ten średniej wielkości SUV o silnie sportowym charakterze błyskawicznie zdobył sobie grono gorących wielbicieli – podkreśla Andrzej Żelazny, dyrektor marki Porsche w Polsce.

Za modelami Cayenne i Macan trzecie miejsce podium w koncernowych statystykach sprzedaży padło natomiast łupem Porsche Panamery, która zanotowała wynik 120 sprzedanych egzemplarzy (+21,2%). Przewaga tej sportowej limuzyny nad czwartym w kolejności graczem – czyli kultową „911” – wyniosła jednak zaledwie 9 oczek.

Na Porsche 911 zdecydowało się w roku ubiegłym łącznie 111 klientów w Polsce, co daje wzrost o dynamice ponad 54%.

IBRM Samar

: