Pod koniec marca 2013 r. rozpoczęła działalność Fundacja im. Stefana Kuryłowicza, której misją jest wspieranie odpowiedzialnej twórczości architektonicznej. Firma Pilkington Polska, od blisko 20 lat dzieląca się wiedzą w zakresie stosowania nowoczesnych technologii i produktów szklanych w architekturze, została zaproszona do grona Przyjaciół Fundacji.
W marcu br., dwa lata po tragicznej śmierci jednego z najwybitniejszych polskich architektów, Prof. Stefana Kuryłowicza, została zainaugurowana działalność Fundacji jego imienia. Misją fundacji jest promocja odważnej i odpowiedzialnej twórczości architektonicznej. W ścisłym gronie Przyjaciół Fundacji znalazła się firma Pilkington Polska, która od lat prowadzi aktywne działania ukierunkowane na pogłębianie wiedzy architektów w zakresie stosowania szkła i produktów szklanych w budownictwie. Firma organizuje bezpłatne seminaria dla architektów i projektantów w całej Polsce, prowadzi kampanie edukacyjne dla studentów architektury na wyższych uczelniach, angażuje się w konferencje i spotkania branżowe oraz udostępnia fachowe publikacje nt. wykorzystania szkła i systemów przeszkleń w budynkach.
Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2012 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 6 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 42% zrealizowano w Europie, 28% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 17% w pozostałych częściach świata.
źródło: Pilkington
mojeauto.pl