Jeszcze w marcu Emanuel Probst był jednym z najwierniejszych klientów lokalnej stacji benzynowej, tankując do pełna swój samochód dwa lub trzy razy w tygodniu. Od czasu odebrania elektrycznego Volta o rozszerzonym zasięgu, szwajcarski biznesmen przez trzy miesiące nie musiał tankować swojego auta.
Przy uwzględnieniu obecnych cen paliw, utrzymujących się w Europie na rekordowo wysokim poziomie, Probst obniżył swoje miesięczne wydatki na benzynę aż o 80 procent.
Jako dyrektor zarządzający szwajcarskiej firmy Jura (słynna na całym świecie z produkcji automatycznych ekspresów do kawy), Probst wykorzystuje swojego Volta do dojazdów z domu w Zurychu do miejsca pracy w Niederbuchsiten, a także w celach rekreacyjnych.
Na dystansie ponad 2 000 kilometrów Volt zużył zaledwie 1,2 litra paliwa na 100 kilometrów, przy czym pierwsze 60-80 kilometrów każdej trasy zawsze było pokonywane w trybie w pełni elektrycznym.
„Na każdym przejechanym kilometrze oszczędzam około 80 procent miesięcznych wydatków na paliwo, dlatego mogę powiedzieć, że jeżdżę swoim Voltem prawie za darmo! Większość codziennej trasy na dystansie 75 kilometrów pokonuję z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. Dzięki temu mogę poruszać się w miejskich korkach nie zużywając ani kropli paliwa – dodaje kierowca.
Od czasu wprowadzenia na rynek elektrycznych Chevroletów o rozszerzonym zasięgu, właściciele przejechali nimi w trybie pracy elektrycznej ponad 93 miliony kilometrów. Łącznie kierowcy Voltów zaoszczędzili tym samym ponad 13,6 miliona litrów benzyny.
„W moim Volcie najbardziej lubię to, że nie muszę jeździć na stacje benzynowe. Podczas pierwszych trzech miesięcy użytkowania samochodu zużywałem tylko paliwo, które znajdowało się w zbiorniku w momencie, kiedym odbierałem auto od dealera – mówi Emanuel Probst.
Pożegnanie z dystrybutorem paliwa
Chevrolet Volt, wybrany Europejskim Samochodem Roku 2012, może przejechać do 80 kilometrów korzystając z energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 16 kWh, nie emitując przy tym dwutlenku węgla.
W trybie zwiększonego zasięgu, który uruchamia się z chwilą rozładowania akumulatora, energię do silnika elektrycznego zaczyna dostarczać generator, napędzany silnikiem benzynowym. Dzięki temu inżynierowie Chevroleta rozwiązali problem ograniczonego zasięgu, typowy dla innych samochodów elektrycznych.
Probst dodaje: „Prawdziwą zaletą jest dla mnie to, że nie muszę stale obliczać zasięgu auta, więc mogę podróżować bez ograniczeń. Mogę pojechać wszędzie, gdzie chcę, bez obawy o ograniczony zasięg”.
„Właśnie kupiłem swój pierwszy zbiornik paliwa, dlatego szacuję, że kolejny raz pojawię się na stacji benzynowej najwcześniej w sierpniu. Poprzez korzystanie z punktów ładowania w domu i w pracy odkryłem, że mogę naładować akumulator i w ten sposób zapewnić sobie dodatkowy zasięg, który pozwoli mi dojechać w ciągu dnia w kilka miejsc podczas przerwy na lunch”.
Chevrolet Volt przyciąga spojrzenia osób, które chcą się dowiedzieć czegoś więcej na temat filozofii tego modelu i codziennej eksploatacji auta elektrycznego. „Moi przyjaciele, którzy nie interesują się samochodami, po zobaczeniu Volta często pytają o niego. Uważają, że wygląda nowocześnie, a gdy mówię im, że jest elektryczny i pozwala mi oszczędzać paliwo, są zdumieni”.
Niektórzy z współpracowników Probsta z firmy Jura widzieli już Volta i zadawali na jego temat wiele pytań. „Jeden z pracowników zapytał, czy mógłby pożyczyć mojego Volta na weekend, aby przetestować samochód, ponieważ spodobał mu się pomysł jazdy elektrycznym pojazdem bez ograniczeń w zasięgu”.
Wkrótce na drogach w Szwajcarii może pojawić się więcej Voltów, ponieważ pracownicy firmy Jura poprosili o zorganizowanie jazd testowych, aby utwierdzić się w decyzji o zakupie tego modelu.
Volt zapewnia Probstowi i tysiącom innych kierowców na całym świecie bezproblemową eksploatację w trybie elektrycznym.
„Kocham mojego Volta, ale nie jestem jedyną osobą, która jest pod wrażeniem zaawansowanych technologii pomagających oszczędzać paliwo zastosowanych w tym aucie. Ostatnio spotkałem w Szwajcarii innego użytkownika Volta, dzięki czemu mogliśmy porównać sposób, w jaki użytkujemy nasze samochody i oszczędzamy paliwo. Moim celem jest przejechanie na w pełni naładowanym akumulatorze najdłuższego dystansu w Europie – dodaje Szwajcar.
Źródła, Chevrolet, IBRM Samar