Opel wyprodukuje swój drugi produkt flagowy w Rüsselsheim oraz zainwestuje w produkcję nowych silników i przekładni.

Mary Barra, dyrektor generalny General Motors ogłosiła dodatkowe, duże inwestycje w Niemczech. Barra potwierdziła, że do końca dekady w zakładach w Rüsselsheim, głównej siedzibie Opla, będzie produkowany nowy model. – Ten SUV będzie drugim modelem flagowym marki obok modelu Insignia, powiedziała Barra.

Jak ogłoszono w marcu tego roku, aby spełnić przyszłe wymagania, w zakłady Opla w Rüsselsheim zostanie zainwestowane 245 mln euro. Ponadto, Barra ogłosiła kolejne inwestycje o wartości ponad 0,5 mld euro w zakłady wytwarzające silniki i przekładnie w Rüsselsheim, Kaiserslautern i Tychach, dające tym samym Oplowi kolejny bodziec w rozwijaniu ofensywy układów napędowych obejmujących ekonomiczne silniki i przekładnie.

– Marka Opel ma ogromne znaczenie strategiczne dla GM. Ofensywa produktów obejmująca 27 nowych modeli i 17 nowych silników miała bardzo udany początek. Dodatkowe inwestycje pomogą marce ponownie zabłysnąć i wzmocnić naszą pozycję w Europie. To wyraźny sygnał zaangażowania GM w rozwój Opla w Niemczech i w pozostałych krajach Europy, powiedziała Barra.

Dyrektora generalnego Grupy Opel – Karla-Thomasa Neumanna – ucieszył jasny przekaz: – General Motors i Opel są ze sobą bliżej niż kiedykolwiek wcześniej. Wyjaśnił, że Opel ma pełne wsparcie General Motors. – Dodatkowe inwestycje to kolejny dowód na udaną współpracę.
Zarówno Mary Barra jak i Neumann podkreślili, że wszelkie konieczne decyzje zostały podjęte po przeprowadzeniu konstruktywnego dialogu z przedstawicielami pracowników. Za istotną uznano współpracę z przedstawicielami pracowników w Europie, Industrial Metal Union (IG Metall) oraz radą pracowników Opla pod przewodnictwem Wolfganga Schäfera-Kluga.

Neumann ogłosił także, że od połowy 2015 r. w zakładzie w Eisenach powstanie trzecia zmiana: – To dobre wieści dla zakładu w Eisenach, ponieważ obserwujemy ogromny popyt na modele ADAM i nową Corsę.

Mary Barra jest zadowolona z nowego modelu Corsa dodając, że 45 tys. zamówień złożonych jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek pokazuje, iż piąta generacja małego auta jest na dobrej drodze, by stać się rynkowym przebojem.

źródło: GM

AUTOR:  WNP.PL (AG)