Nowy Stralis XP w przedpremierowym teście we flocie LINK

11% niższe zużycie paliwa w porównaniu z poprzednim modelem – to wynik pierwszego, przeprowadzonego jeszcze przed premierą testu Nowego Stralisa XP we flocie LINK.

Projekt „Golden Truck” organizowany przez centralę IVECO miał na celu przetestowanie oraz zebranie opinii od użytkowników na temat Nowego Stralisa XP. Siedem współpracujących z IVECO firm transportowych: Meyer (Niemcy), Molinero (Hiszpania), Acotral (Hiszpania), LINK (Polska), Lannutti (Włochy), Mauffray (Francja) oraz Moss (Czechy) otrzymało po jednym ciągniku Stralis XP aby sprawdzić je w codziennej pracy.

W maju br. przedpremierowy model Nowego Stralisa AS440S46T/FP LT XP trafił do jednej z największych firm z branży TSL w Polsce – firmy LINK Sp. z o.o. z siedzibą w Wiązownie pod Warszawą. W trakcie trzymiesięcznego testu Nowy Stralis XP testowany był głównie na dwóch trasach: baza Łódź – Holandia – Łódź oraz Łódź – Wielka Brytania – Łódź. Łącznie ciągnik pokonał ok. 30 000 km ze średnim obciążeniem wynoszącym 11,69 t. Średnie zużycie paliwa wyniosło 23,52l/100km. Dla porównania 50 pojazdów IVECO Stralis MY2013 Euro 6 we flocie firmy LINK w analogicznym czasie ze zbliżonym obciążeniem osiągnęło średnie zużycie paliwa na poziomie 27,3 l/100 km. To o 11% lepszy wynik w porównaniu z poprzednim modelem.

Niższe zużycie paliwa możliwe było do osiągnięcia dzięki unikalnym rozwiązaniom technicznym wprowadzonym w Nowym Stralisie XP: m.in. inteligentnym osprzęcie silnika czy też nowym przełożeniom tylnego mostu (2,47) które miały decydujący wpływ na tak znakomity wynik.

„Ogromną wagę przykładamy do zużycia paliwa naszych ciągników oraz do ich bezawaryjności. W trakcie całego testu nie mieliśmy żadnych problemów technicznych z Nowym Stralisem, jak również odnotowaliśmy niższe zużycie paliwa w porównaniu z poprzednią wersją” powiedział Przemysław Wąsowski, Kierownik obsługi transportu w firmie LINK. „Silną stroną Nowego Stralisa XP jest również nowa skrzynia biegów. Dla kierowców testujących Nowego Stralisa dużym zaskoczeniem było także poprawienie komfortu pracy poprzez zastosowanie cichszego napędu.”

Oficjalna premiera Nowego Stralisa miała miejsce w czerwcu w Madrycie. IVECO wprowadziło nową generację pojazdu Stralis z zupełnie nowym zespołem napędowym. Pojazd ten charakteryzuje się najwyższą niezawodnością i wydajnością oraz bardzo konkurencyjnym całkowitym kosztem posiadania (TCO), jak również obniżoną emisją CO2. Trzy wersje modelu zostały opracowane z uwzględnieniem specyfiki eksploatacji oraz spełniają wszystkie wymagania sektora ciężkiego transportu drogowego.

 Film z testu dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=SfVm574MpMU

 LINK

Link Sp. z o.o.  [www.linktransport.eu] jest wiodącym dostawcą nowoczesnych rozwiązań w branży TSL. Blisko 30-letnie doświadczenia w doskonaleniu procesów transportowo-logistycznych, liczne inwestycje w zespoły dedykowanych specjalistów, nowoczesną flotę oraz technologie IT pozwalają firmie LINK dostarczać usługi najwyższej jakości. LINK specjalizuje się w transporcie drogowym i spedycji na terenie całej Europy, główne kierunki to: Wielka Brytania, Niemcy, Belgia, Holandia, Francja, Czechy oraz Polska. LINK oferuje transport ładunków całopojazdowych (FTL),  transport ładunków częściowych (LTL) oraz drobnicowych. Transporty realizowane są również w systemie Just-in Time.

Do dyspozycji klientów firmy LINK pozostaje blisko 1000 jednostek transportowych, w tym ponad 300 nowoczesnych ciągników siodłowych floty własnej (średni wiek 1,5 roku, normy EURO 6) oraz około 600 naczep typu MEGA i MEGA BDE, wspieranych przez dodatkowe zasoby podwykonawców. Spółka Link oferuje profesjonalną obsługę, bezpieczeństwo, terminowość oraz wysoką jakość świadczonych usług. Firma posiada liczne pozwolenia, licencje oraz certyfikaty wg normy PN-EN ISO 9001, ISO14000, OHSAS18001 i SQAS.

 LINK, jest spółką w całości z polskim kapitałem i jedną z największych i najszybciej rozwijających się firm w polskiej branży TSL.  W 2015 roku LINK zanotował 16,5 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu ub.r. W roku bieżącym zakładany jest kolejny wzrost obrotów, o ponad 30 proc. do około 400 mln zł. 

Cały proces transportu w firmie odbywa się z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych. Zintegrowany system logistyczny wysokiej klasy czuwa nad prawidłową realizacją zlecenia poprzez śledzenie przesyłki (GPS), kontakt z kierowcą, planowanie zasobów aż po fakturowanie i elektroniczną wymianę danych (EDI). Na elastyczną i dostosowana do wymagań  klientów obsługę wpływa także pięć baz transportowych zlokalizowanych w strategicznych miejscach, pod względem komunikacji w transporcie z krajami Europy: Gliwice, Łódź, Poznań, Wrocław. LINK posiada