Ubiegły rok okazał się rekordowy dla sprzedaży aut na chińskim rynku przez koncern General Motors.
Amerykański producent, co jakiś czas zamieniający się miejscami z japońską Toyotą na fotelu światowego lidera, sprzedał w 2013 r. wraz z chińskimi partnerami w Państwie Środka łącznie 3,16 mln pojazdów. To nowy rekord, o 11,4 proc. wyższy niż wynik z roku 2012.
Tylko w grudniu firma znalazła chętnych na ponad 271 tys. aut, co w ujęciu rocznym daje wzrost rzędu 11,8 proc. Miesiąc wcześniej sprzedażzwiększyła się o 13,3 proc. GM produkuje auta w Chinach wspólnie z FAW Group i SAIC Motor. W tym miesiącu CEO GM zostanie kobieta — Mary Barra, która zastąpi Daniela Akersona. Mary Barra pracuje w firmie ponad trzydzieści lat.
Puls Biznesu, Tadeusz Stasiuk