W zakładach Opla w Kaiserslautern uruchomiono produkcję nowego silnika wysokoprężnego spełniającego normę emisji Euro 6.
Zaawansowany technicznie diesel o mocy 170 KM i momencie obrotowym 400 Nm, będzie montowany w Oplach Insignia i Zafira Tourer. Atutem nowego silnika 2.0 CDTI są osiągi, ograniczone zużycie paliwa i obniżona emisja spalin. Zmniejszono natężenie hałasu i wibracji, deklarujac uzyskanie kultury pracy jednostki na poziomie nieznanym wcześniej w tym segmencie. Nowy diesel jest o 5 dB cichszy na biegu jałowym od swojego poprzednika.
Silnik 2.0 CDTI daje początek nowej generacji dużych silników wysokoprężnych, która będzie rozwijana przez inżynierów z Turynu i Rüsselsheim, współpracujących z zespołem z Ameryki Północnej.
Zakłady w Kaiserslautern, znane z dużego doświadczenia w dziedzinie jednostek napędowych, a także nadwozi i elementów podwozia, mają długą tradycję budowy silników. Od 1980 r. wyprodukowano w nich ponad 9 mln jednostek. Silniki Diesla powstają tam od 1982 r. W 1996 r. zbudowano nową fabrykę diesli i zwiększono ich produkcję.
Niedawno firma Opel zapowiedziała kolejne inwestycje w nową rodzinę silników i skrzyń biegów, które będą produkowane w Kaiserslautern i innych zakładach.
źródło: Opel
AUTOR: WNP.PL (AG)