Nowa Warszawa: wskrzeszenie legendy

Zakończył się etap projektowy Nowej Warszawy, która ma być połączeniem nowoczesnej technologii i nostalgii związanej z polską motoryzacją. Wykonany ręcznie z najlepszych materiałów samochód otrzymał stylistykę retro nawiązującą do oryginału.

Obecnie trwają prace nad powstaniem modelu w skali 1:1, podwoziem, zawieszeniem i silnikiem. Płyta podłogowa opiera się na konstrukcji z BMW M5, jednak została mocno zmodyfikowana. 6-litrowy silnik V10 (o mocy 607 KM) za pomocą 7-stopniowej, półautomatycznej skrzyni biegów będzie przekazywał napęd na tylną oś i pozwalał na rozwinięcie prędkości maksymalnej 330 km/h. Nowa Warszawa będzie mierzyć 4880 mm długości, 1980 mm szerokości i 1420 mm wysokości, zaś jej rozstaw osi wyniesie 2900 mm. Na pojeździe, którego masa nie przekroczy 2 ton zamontowane zostaną 22-calowe koła 295/25.

Projektanci chcieli wyciągnąć jak najwięcej z pierwotnej Warszawy. Najbardziej rzucającymi się w oczy elementami są z pewnością oryginalne przetłoczenia, kształty retro, okrągłe lampy i zgarbiona maska. Smaczku dodaje fakt, że przewidywana jest produkcja w liczbie 4 sztuk rocznie. Pojazd ma zwrócić uwagę świata na polską myśl motoryzacyjną, połączyć innowacyjność samochodu XXI wieku z retrodesignem. Autorzy projektu obiecują wiele, gdyż zapewniają, że Nowa Warszawa będzie wyglądem, wyposażeniem i wykonaniem przewyższać znane luksusowe marki. Jakość ma zapewnić ręcznie wykonanie karoserii i wnętrza, a także materiały najwyższej klasy.

Pomysłodawcą projektu „New Warsaw Wratislava” jest Michał Koziołek, znany ze stworzenia słynnej „Syreny na Euro”, zbudowanej od podstaw z silnikiem o mocy 300 KM. Do Koziołka dołączyło dwóch studentów architektury – Michał Puchalski i Adam Mally. Ekipę projektantów uzupełnił Łukasz Myszyński z Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. W zespole pracującym nad wskrzeszeniem legendy polskiej motoryzacji znaleźli się też Dawid Ozga, Jacek Śniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny. Planowana premiera Nowej Warszawy przewidziana jest na przełom maja i czerwca 2014 r. na Zamku w Kliczkowie. Koszt projektu i wykonania wyniesie ok. 500 000 zł.

(źródło: newwarsaw.com)

ll/sj, moto.wp.pl

(WP.PL)


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997