Przedstawiciele Volkswagena ogłosili plan restrukturyzacji koncernu. Zakrojone na szeroką skalę działania zaowocować mają odbudową nadszarpniętego wizerunku i zdobyciem pozycji lidera w dziedzinie elektromobilności.
Szczegóły nowej strategii o nazwie TRANSFORM 2025+ przybliżył prezes zarządu Volkswagena – dr Herbert Diess. Ambitny plan podzielony został na trzy etapy. Pierwszy – trwający do 2020 roku – obejmować ma całkowitą reorganizację „działalności podstawowej”. W jej ramach koncern skupiał się ostatnio na optymalizacji kosztów. Zawarto również porozumienie z przedstawicielami związków zawodowych przewidujące redukcję etatów o 30 tys. miejsc pracy.
Drugi etap, który zakończyć się ma w 2025 roku, polega na „podjęciu inicjatywy” w dziedzinie elektromobilności. To odpowiedź koncernu na nowe przepisy, w ramach których – od 2030 roku – na terenie Niemiec obowiązywać ma zakaz rejestracji nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Możemy się więc spodziewać wysypu nowych, bezemisjyjnych modeli i inwestycji w nowe technologie. Plany zakładają, że do 2025 roku firma sprzedawać będzie co najmniej milion elektrycznych aut rocznie. Dzięki takim działaniom, w 2030 roku, koncern chce „osiągnąć wiodącą rolę” w zakresie elektromobilności.
Niestety, by pozyskać środki na rozwój technologii przyszłości, z cenników zniknąć ma szereg konwencjonalnych modeli, których sprzedaż kształtuje się obecnie na granicy opłacalności.
Firma chce też rozwijać własną platformę cyfrową stawiając na większą obecność w świecie mediów społecznościowych i rozwój innowacyjnych technologii spinających świat samochodów z Internetem. Do 2025 roku koncern spodziewa się około 80 mln aktywnych użytkowników na całym świecie. Plan zakłada, że w 2025 roku przychody związane ze sprzedażą cyfrowych usług wynosić będą około 1 mld euro.
Trzeci filar planu TRANSFORM 2025+ polega na wypracowaniu silniejszego wizerunku marki na poszczególnych rynkach. Volkswagen chce, by samochody z Wolfsburga na całym świecie kojarzone były z pojazdami wysokiej jakości, które „ocierają” się o segment premium. Do tej pory taki wizerunek udało się stworzyć wyłącznie w Europie i Chinach.
Działania te skupią się głównie na rynkach obu Ameryk. W USA marka planuje ofensywę modelową dotyczącą najpopularniejszych segmentów (duże suvy i rodzinne limuzyny). W Ameryce Południowej pojawią się nowe modele z napędem elektrycznym. Firma planuje też duże inwestycje w lokalną infrastrukturę. Pierwsze – budowane lokalnie – elektryczne auta ze znaczkiem VW wyjechać mają na drogi Ameryki Południowej już w 2021 roku.
Źródło: www.interia.pl