Nissan kończy sprzedaż w Europie i Rosji dwóch samochodów kompaktowych , powołując się na zmianę kierunku i skoncentrowanie się klientów na segment SUV.
Nissan zaprzestał budowania hatchbacka Pulsar na Europę w czerwcu i zakończy produkcję limuzyny Almera w Rosji jeszcze w tym roku.
Decyzja została podjęta w odpowiedzi na „gwałtowny wzrost liczby klientów europejskich, którzy zwrócili swoje zainteresowanie w stronę crossoverów”, powiedział Nissan w oświadczeniu. „Historia w Rosji jest podobna” – powiedział rzecznik. Elektryczny Leaf to jedyny nieduży kompaktowy samochód sprzedawany przez Nissana w Europie.
Pulsar został wprowadzony na rynek w 2014 roku, by zapewnić konkurencyjny model względem Volkswagena Golfa i Forda Focusa. Europejska sprzedaż roczna Pulsara wyniosła 64 000 USD, ale już w ubiegłym roku model sprzedał się zaledwie 25 221 szt.
Model Almera sedan to model dostępny tylko w Rosji od 2013 r. i przez pewien czas był najlepiej sprzedającym się modelem Nissana w kraju, osiągając w 2014 r. 46.225 sprzedaży. W tym roku model ten wypadł jednak z pierwszej 25 najlepiej sprzedających się modeli wg. opracowanej przez Stowarzyszenie Europejskich Przedsiębiorstw (AEB) w Rosji analizy.
X-trail średniej wielkości SUV był najlepiej sprzedającym się samochodem Nissana w Rosji do sierpnia, z 14,103 sprzedaży, następny w kolejce był SUV Qashqai. Utrata Almery produkowanej przez należący do Renault AvtoVAZ w fabryce w Togliatti w regionie Samara będzie początkiem przejścia Rosjan do samochodów typu SUV, z wyjątkiem importowanego samochodu sportowego GT-R. Rosyjski rynek samochodowy to obecnie ponad 40 procent SUV-ów, według Renault Group.
Sprzedaż Nissana w Rosji w ciągu pierwszych 8 miesięcy zwiększyła się o 7 procent, natomiast niskobudżetowa marka Nissana Datsun nie może pochwalić się dobrą passą na rosyjskim rynku. Sprzedaż małego sedana „Do-Do” i związanego z nim mi-Do hatchback spadła o 22 procent w ciągu tych samych pierwszych ośmiu miesięcy do 11 701.