Setki niemieckich kierowców Tesla Model S zostali zobowiązani do zwrotu 4.000 euro dotacji na pojazdy elektryczne po tym, jak agencja rządowa uznała, że ich luksusowe samochody są zbyt drogie, aby zakwalifikować się do programu.
Około 800 kierowców, którzy kupili swoje samochody przed 6 marca i otrzymali tzw. „Premię środowiskową”, będzie musiało ją zwrócić – napisał w oświadczeniu niemiecki Federalny Urząd ds. Gospodarki i Kontroli Eksportu.
Program został zaprojektowany w celu zwiększenia sprzedaży hybrydowych pojazdów typu plug-in i akumulatorów. Kolejne 250 właścicieli Tesli, którzy kupili model S, nie otrzyma płatności, twierdzi biuro.
Tesla odwoła się od decyzji i pokryje koszt dofinansowań, dopóki sytuacja nie zostanie rozwiązana – napisał amerykański producent samochodów w środę w e-mailu.
„Jak pokazuje nasza strona internetowa, każdy w Niemczech zawsze był w stanie zamówić podstawową wersję modelu S, która była poniżej wymaganego poziomu cen, a my dostarczyliśmy takie samochody klientom”.
Niemcy dotują pojazdy elektryczne, których koszt nie przekracza 60 000 euro. Biuro w listopadzie wyrzuciło model S ze swojej listy samochodów, które mogą się kwalifikować, po tym, jak się okazało, że model S nie był dostępny w Niemczech. Model S 75D, najtańsza opcja, znajduje się obecnie na stronie internetowej Tesli za 72 000 euro.
Surging sales
„Rozmowy z Teslą niestety nie doprowadziły do rozwiązania”, zgodnie z oświadczeniem urzędu państwowego.
Sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym w Niemczech zwiększyła się o 64 procent w pierwszej połowie roku. Tymczasem sprzedaż modeli S i X spadła o około jedną trzecią od początku 2018 r., Według Federalnego Urzędu Transportu.
Niemieccy klienci, którzy kupili model S po 6 marca, zakwalifikują się do subwencji, powiedział urząd, nie wyjaśniając dlaczego.