Obecny turbodoładowany silnik 1.4 EcoFlex w modelu Opel Adam dostarcza moc 100 KM. Z kolei niemal ten sam silnik 1.4 EcoFlex turbo ale w innej konfiguracji daje moc 140 KM. Żeby zagwarantować najwyższą wydajność w tych modelach oraz niezawodny zapłon w całym cyklu serwisowym pomimo znacznych obciążeń i turbulencji mieszanki powietrzno-paliwowej, na wyposażenie oryginalne tych samochodów Opel wybrał świecę NGK z irydowym wierzchołkiem elektrody środkowej. Szlachetny metal jest niezwykle twardy i ulega topnieniu dopiero powyżej temperatury 2400 st.C, dzięki czemu laserowo przyspawany wierzchołek ma dużo większą odporność na erozję, a elektroda środkowa znacznie mniejszą średnicę – jedynie 0,6 mm. Ponieważ zużycie elektrod jest niemal zerowe, odstęp między nimi pozostaje niezmieniony w całym cyklu serwisowym świecy.
Z kolei dzięki cieńszej elektrodzie środkowej do iskry dociera większa ilość mieszanki powietrzno-zapłonowej, co wspomaga zapłon i czyni go bardziej wydajnym oraz niezawodnym. Ponadto, elektroda masy tej świecy została wyposażona w platynową płytkę, która ma gwarantować większą odporność po stronie masy.
Inżynierowie NGK wyposażyli świecę (IFR7X7G) w dwie szczególne cechy: po pierwsze – izolator świecy został wyprodukowany w tzw. „Wide Range Design”, aby uniknąć gromadzenia się nagaru podczas zapłonu zimnego silnika. Po drugie – elektroda masy posiada dodatkowy miedziany rdzeń. W doładowanych silnikach cecha ta poprawia odprowadzanie ciepła z komory spalania.
źródło: NGK
AUTOR: WNP.PL (AG