We wrześniu br. Mercedes-Benz sprzedał rekordową liczbę 142 994 nowych aut (+16%) – więcej niż w którymkolwiek poprzednim miesiącu w swojej historii. Od stycznia do września br. klienci kupili 1 062 638 samochodów koncernu (+10%).
Wyniki uzyskane w trzecim kwartale (368 201 szt., +18%) to przede wszystkim zasługa podaży w USA i w Chinach. Mercedes-Benz konsekwentnie zwiększa też swoje udziały na rynkach europejskich i pozostaje najchętniej wybieraną marką premium w Niemczech, Japonii oraz USA.
– Nigdy wcześniej Mercedes-Benz nie sprzedał w ciągu jednego miesiąca tylu aut. Nowa Klasa S jest już zdecydowanym liderem wśród limuzyn w Europie, a nasze auta kompaktowe i nowa Klasa E również są niezwykle popularne, mówi Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. – Analizując wyniki z minionych miesięcy możemy śmiało powiedzieć, że Mercedes-Benz pobije w tym roku kolejny rekord sprzedaży.
We wrześniu Mercedes-Benz dostarczył nabywcom w Europie 71 085 pojazdów, osiągając 14% wzrostu, i to mimo niesprzyjających warunków rynkowych. Dobre rezultaty zanotowano zwłaszcza w Wlk.Brytanii (+28%), Turcji (+31%) i w Rosji (+20%). W rodzimych Niemczech trójramienna gwiazda uzyskała we wrześniu 9% udziału w rynku i od początku roku pozostaje liderem wśród marek premium.
W III kwartale br. do Chin (z Hong Kongiem) dostarczono 56 992 samochody, osiągając 26% wzrostu. Obecnie trafia tam jeden na sześć nowych Mercedesów.
W Japonii, gdzie Mercedes-Benz jest najchętniej wybieraną marką premium, od lipca do września br. sprzedano 14 558 pojazdów (+33%).
Wrzesień okazał się kolejnym rekordowym miesiącem również w USA. Wynik 24 697 szt. (+7%) raz jeszcze zapewnił Mercedes-Benz pozycję numer jeden wśród marek premium. Od stycznia do września br. do USA trafiło 215 056 aut niemieckiej marki (+12%).
Od początku roku sprzedaż na rynkach Ameryki Łacińskiej wzrosła aż o 47%. Na coraz bardziej istotnym rynku brazylijskim Daimler niedługo otworzy własną fabrykę. Od 2016 r. zakłady w Iracemápolis nieopodal Sao Paulo będą wytwarzały kolejne generacje Klasy C oraz GLA na rynek lokalny.
Po pierwszych dziewięciu miesiącach br. Mercedes-Benz jest najpopularniejszą marką samochodów premium także w Polsce (dane PZPM). W tym czasie zarejestrowano nad Wisłą 4 584 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy (+17%). Wrzesień zamknięto wynikiem 505 szt. (+12%).
Nieustającą popularnością cieszą się kompaktowe modele Mercedes-Benz. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. Klasa A, Klasa B i Klasa CLA znalazły łącznie 267 467 nabywców, osiągając 68% wzrostu. Podczas targów IAA we Frankfurcie Mercedes-Benz zaprezentował czwarty kompaktowy samochód – GLA, który od wiosny 2014 rozpocznie podbój segmentu niewielkich SUV-ów.
We wrześniu br. kolejny przyrost sprzedaży odnotowała nowa Klasa E (34 340, +26%). Od początku ubiegłego miesiąca model ten wzmacnia pozycję Mercedes-Benz także w Chinach.
SUV-y marki mają ugruntowaną pozycję rynkową. Od początku roku znalazły rekordową liczbę 236 129 nabywców (+17% r/r). Trzy na pięć aut sportowo-użytkowych Mercedesów powstaje obecnie w zakładach w Tuscaloosa w stanie Alabama (USA). Decyzję o otwarciu fabryki podjęto dokładnie 20 lat temu, a pierwszym produkowanym tam modelem była Klasa M – dziś najpopularniejsze auto w swojej klasie (89 342 sprzedane egzemplarze od początku roku, +10%).
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. smart fortwo znalazł na całym świecie 73 782 nabywców (rok temu 78 984).
źródło: Mercedes-Benz
AUTOR: WNP.PL (AG)